عملیات مالچ پاشی کانون های گرد وغبار نرماشیر

رئیس اداره منابع طبیعی نرماشیر گفت:عملیات مالچ پاشی کانون‌های گردو غبار در شهرستان نرماشیر به مساحت هزار هکتار پایان یافت.

عملیات مالچ پاشی کانون های گرد وغبار نرماشیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  نیک خواه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نرماشیر گفت: با فرارسیدن ۲۷ خرداد مصادف با روز جهانی مقابله با پدیده بیابان زائی عملیات مالچ پاشی در سطحی معادل ۱۰۰۰ هکتار کانون های گرد وغبار شهرستان نرماشیر انجام شد.

وی افزود: علاوه بر این عملیات و در راستای این طرح، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی به تعداد ۱۰ مورد و معادل ۱۵۰ نفر روز، برگزاری اردو‌ها و مسابقات نقاشی با محوریت منابع طبیعی، درحوزه واحد فنی نیز از جمله فعالیت‌هایی بود که همزمان به مرحله اجرا در آمد.

نیک خواه تصریح کرد: اجرای ۶۸ کیلومتر تله رسوبگیر، جنگل کاری به میزان ۱۴۰ هکتار، درحوزه زمین بیش از ۲۲ هزار هکتار اجرای ماده ۱۳ و در زمینه حفاظت نیز خلع ید اراضی ملی به مساحت قریب ۴۰ هزار متر مربع و تشکیل ۳۱ مورد پرونده قضایی نیز از دیگر این طرح‌ها است که پایان رسیده است .

شرق استان کرمان شامل شهرستان‌های نرماشیر، فهرج و ریگان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه کویرلوت از مهمترین کانون‌های گردو غبار در استان کرمان به شمار می رود.
انتهای پیام /ح

مالچ پاشی اراضی بیابانی نرماشیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار