تسهیلات توسعه روستایی فرصتی برای تکمیل زنجیره تولید کشاورزی

استاندار خراسان رضوی گفت: تسهیلات توسعه اشتغال روستایی فرصتی برای ایجاد خوشه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره تولید بویژه در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در مناطق روستایی ومحروم به تناسب ظرفیت‌ها و مزیت‌های آن است

تسهیلات توسعه روستایی فرصتی برای تکمیل زنجیره تولید کشاورزی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد رشیدیان افزود: با بهره گرفتن از این تسهیلات برای تکمیل چرخه‌های تولید کشاورزی در مناطق روستایی ومحروم استان که عموما متمرکز بر اقتصاد کشاورزی هستند می‌توان در راستای کوتاه کردن فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده گام‌های موثری برداشت.

وی با اشاره به رقم 22 میلیارد تومانی کمک‌های فنی و اعتباری که برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولیدی با وجود همه تنگنا‌ها اختصاص یافته بود، ادامه داد: امسال هم تلاش بر آن است این رقم به 25 میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار با اشاره به ارائه پیشنهاد راه اندازی صندوق توسعه بخش کشاورزی در۹ شهرستان استان که فاقد این صندوق هستند، گفت:: در این راستا 50 میلیارد تومان از منابع اولیه این صندوق‌ها توسط بخش خصوصی، 22.5 میلیارد تومان آن توسط جهاد کشاورزی و 22.5 میلیارد تومان هم از سوی استانداری تامین شود.

رشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه خریدتضمینی محصولات کشاورزی هم امسال همچنان به روال سال قبل ادامه می‌یابد افزود: خرید تضمینی گندم شروع شده و دانه‌های روغنی، چون کلزا هم در حال انجام است. با تداوم همکاری بخش دولت و خصوصی در خرید تضمینی، امسال هم شاهد خرید حجم مناسب و مطلوبی از سوی دولت در استان برای تامین نیاز مردم باشیم.

وی ادامه داد: در بحث تامین نهاده‌های دامی اداره کل پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها به واردات، تامین و خرید نهاده‌های مورد نیاز سریعتر اقدام و انبار‌ها را تکمیل کنند.

انتهای پیام//ف. ن
 

راه اندازی صندوق توسعه کشاورزی در ۹ شهرستان خراسان رضوی

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.