پایان عملیات باستان شناسی مسجد پامنار زواره

رئیس شورای غیر دولتی موزه‌های کشور گفت:عملیات باستان‌شناسی مسجد پامنار زواره به اتمام رسیده است؛ همچنین نقشه سه‌بعدی شهر زواره تهیه‌ شده و تمام اقدامات لازم در رابطه با این مسجد به اتمامی رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید احمد محیط‌‌ طباطبایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در زواره اظهار کرد: عملیات باستان‌شناسی مسجد پامنار زواره به اتمام رسیده است؛ همچنین نقشه سه‌بعدی شهر زواره تهیه‌ شده و تمام اقدامات لازم در رابطه با این مسجد به اتمامی رسیده است.

وی افزود: از بودجه استانی مبلغ 250 میلیون و از بودجه ملی مبلغ 85 میلیون تومان گذاشته‌ شده که امیدواریم تا چند ماه آینده قسمت اول تکمیل شود.

رئیس شورای غیر دولتی موزه‌های کشور در رابطه با پایگاه زواره گفت: یک‌ خانه 4 صفحه در حال مرمت است تا به‌عنوان مکان پایگاه میراث آماده‌سازی شود

وی با بیان این که یک گروه مردم‌شناسی تا چند روز آینده به زواره سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: این گروه همه‌ساله در ایام محرم به مدت 10 روز در زواره هستند تا با آداب‌ و رسوم این شهر آشنا شوند و تا پایان سال کتاب زواره به چاپ برسد.

محیط‌طباطبایی در رابطه با کاخ سرهنگ‌آباد زواره اذعان داشت: مشکل اصلی کاخ سرهنگ آباد مسأله مالکیت این مکان بوده که معاون میراث کشور در حال رایزنی با مالکان این مکان است؛ رشک یا کاخ امیرآباد نیز می‌تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شود که نیازمند تعمیر است.

رئیس آیکوم کشور در پایان در رابطه با زواره تصریح مرد: شهر زواره موزه کاملی است که بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی را حفظ کرده و شهرستان اردستان به دو موزه خندان یا مشاهیر احتیاج مبرم دارد.

 

انتهای پیام/م

 

مشکل اصلی کاخ سرهنگ‌آباد مالکیت آن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار