مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد

پزشکان در ردیف اشخاص حقیقی قانون مالیات

مالیات جامعه پزشکی کهگیلویه وبویراحمد براساس مقررات مالیات های مستقیم اخذ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  مدیرکل امور مالیاتی استان در نشست با مدیر نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکان در ردیف اشخاص حقیقی مالیاتپزشکی استان با اشاره به اینکه ملاک وصول مالیات ،درآمد است و گروه های مختلف اقتصادی سطح و سقف مشخصی از پرداخت مالیات دارندگفت: سهم پرداخت مالیات صاحبان مشاغل در کهگیلویه وبویراحمد حدود 6درصد است.
غفاری افزود: ملاک محاسبه مالیات پزشکان براساس اصول متعارف و قانونی و درعین حال همواره میزان اخذ مالیات ها کمتر از درآمد واقعی اشخاص است.
وی به اهمیت خدمات جامعه پزشکی بویژه در مناطق محروم و ارتقای سلامت مردم اشاره کرد و ادامه داد: مالیات این قشر نیز براساس خوداظهاری و طبق قوانین و مقررات مالیات های مستقیم اخذ می شود.
غفاری با بیان اینکه جامعه پزشکی برای پرداخت مالیات در ردیف اشخاص حقیقی قرار دارند گفت: خود اظهاری اشخاص حقیقی و حقوقی در ماههای خرداد و تیر حاصل اعتماد آفرینی سازمان امورمالیاتی است و نمی توان نقش این مهم را در تقویت مشارکت اقتصادی و نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی نادیده گرفت.
مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: خود اظهاری مالیاتی مهمترین رکن و مرحله تعامل امور مالیاتی با فعالان اقتصادی برای تعیین میزان مالیات صاحبان مشاغل و درآمد است.
مدیر نظام پزشکی کهگیلویه وبویراحمد هم با قدردانی از همکاری اداره کل امور مالیاتی استان در پاسخگویی و شفاف سازی معیارهای اخذ مالیات، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی آشنایی باقوانین مالیاتی و ثبت خوداظهاری مالیاتی جامعه پزشکی را مورد تاکید قرار داد.
فرشید صادقی بیان کرد: اخذ مالیات براساس تقسیم بندی درآمدی از مطالبات جامعه پزشکی است.
در این نشست راهکارهای تقویت همکاری نظام پزشکی و امور مالیاتی استان و برگزاری یک کارگاه آموزشی از سوی کارشناسان امور مالیاتی برای جامعه پزشکی باهدف تشریح قوانین و مقررات مالیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام/غ

تشریح قوانین مالیاتی پزشکان

برچسب ها: مالیات ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.