افزایش بهره وری مستلزم تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی

استاندار گیلان بر لزوم تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی و ایده‌های خلاقانه برای افزایش تولید و بهره وری تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز در بازدید از موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گیلان در حوزه شیلات گفت: تجاری سازی ایده‌های خلاقانه برای افزایش تولید و بهره وری ضروری است.

وی تحقیقات را پشتوانه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی دانست و از کارشناسان و محققان موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان خزر خواست دامنه بررسی‌های علمی خود را در قالب زنجیره تولید، عرضه و مصرف گسترش دهند.

استاندار بر ضرورت حمایت جدی از طرح‌ها و ایده‌های کارشناسان این موسسه تحقیقاتی تاکید کرد و اظهار داشت: هر گونه طرحی که توجیه اقتصادی داشته باشد و روند فعالیت‌های تولیدی این حوزه را با تجاری سازی پیوند زند شایسته پیگیری است.

سالاری تصریح کرد: تاسماهیان دریای خزر نقطه عطف منابع زنده خزر هستند که باید زمینه پرورش هرچه بیشتر آن در مراکز بخش خصوصی فراهم شود.

مریم فلاحی، رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر نیز ضمن ارائه گزارش از عمده‌ترین ظرفیت‌ها و دستاورد‌های پژوهشی کارشناسان این موسسه در ۲۵ سال گذشته گفت: افزایش راندمان تولید بچه ماهیان خاویاری از یک و نیم درصد به ۵ درصد مهمترین دستاوردی است که می‌تواند در روند احیای ماهیان خاویاری موثر باشد.

وی تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های موسسه برای پرورش ماهیان خاویاری و استحصال خاویار را از مهمترین اولویت‌های کاری خویش عنوان کرد و افزود: حمایت دولت برای تامین یک فروند شناور تحقیقاتی جهت بررسی عملکرد ماهیان خاویاری در عمق ۱۰ متری آب‌های ساحلی خزر از دیگر اولویت‌هایی است که اطلاعات مهمی در خصوص جمعیت و وضعیت منابع خاویاری در حوزه جنوبی خزر ارائه خواهد داد.

 

انتهای پیام/ع

بازدید استاندار گیلان از موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.