گیلان، آماده سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری

استاندار گیلان گفت: زمینه سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری گیلان مهیا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در نشست اقتصاد مقاومتی با موضوع اقتصاد دریامحور در شهرستان لنگرود گفت: آبزی پروری گیلان روی ریل سرمایه گذاری به راه افتاده است.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس گام‌های مؤثری برداشته است، افزود: باید از دریا و سواحل بهره‌وری کرد.

استاندار گیلان خواستار توجه ویژه دولت، سازمان شیلات و جهاد کشاورزی کشور به این مقوله شد و اعلام کرد: استان گیلان در بخش آبزیان ظرفیت ویژه‌ای دارد و باید از این فرصت بیش از پیش بهره گرفت.

نجفی با بیان اینکه استان گیلان 7 مرکز تحقیقاتی در بخش پرورش ماهی دارد، گفت: مراکز بین المللی در بحث شیلات در استان گیلان وجود دارد و این ظرفیت استان گیلان را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

وی با اشاره به محدودیت زمین در استان برای تاسیس سایت پشتیباتی پرورش ماهی در قفس افزود: متاسفانه زمین‌های استان گیلان در اختیار ارگان‌های دولتی است و در رایزنی با ارگان‌ها در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات تولید ماهیان قزل آلا در گیلان تصریح کرد: ماهی سوف دارای محبوبیت خاصی بین گیلانیان است و باید تلاش کنیم تا این گونه از ماهی دریای خزر را در استان پرورش دهیم که سود بالایی نصیب تولیدکنندگان خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ع
 

آبزی پروری گیلان روی ریل سرمایه گذاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.