دیدار عبدالله با رئیس مجلس ایتالیا

رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان طی سفر به ایتالیا، با روبرتو فیکو، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار عبدالله با رئیس مجلس ایتالیابه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان طی سفر به ایتالیا، با روبرتو فیکو، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

آقای فیکو در این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس اجرائی دولت افغانستان، از ادامه همکاری‌های کشورش با افغانستان حمایت کرد و پشتیبانی کرد.

وی ابراز امیدواری نمود که انتخابات پارلمانی در افغانستان به موقع و با اعتبار برگزار گردد چون برگزاری چنین انتخاباتی افغانستان را در سطح بین‌المللی و داخلی تقویت می کند.

رئیس مجلس ایتالیا افغانستان را کشور دوست و متحد ایتالیا خواند و وعده سپرد که در سطح پارلمان به حمایت خود از افغانستان ادامه می‌دهد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز در صحبت‌های خود از حضور ایتالیا در افغانستان طی ۱۸ سال گذشته قدردانی و تشکر کرد و گفت: ایتالیا در مبارزه با تروریسم و همچنین در بخش بازسازی افغانستان نقش سازنده‌ای ایفا کرده است.

وی از فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در افغانستان سخن گفت و ابراز امیدواری نمود که ایتالیا در افغانستان سرمایه‌گذاری دراز مدت کند.

در این نشست همچنین مذاکرات صلح٬ برگزاری انتخابات٬ روابط با ایالات متحده آمریکا٬ روابط با پاکستان و روابط منطقه‌ای افغانستان به بحث گرفته شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار