عبدالله با وزیر خارجه ایتالیا دیدار کرد

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با انزو موفیرو میلانسی، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله با وزیر خارجه ایتالیا دیدار کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با انزو موفیرو میلانسی، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

آقای میلانسی در این نشست ورود عبدالله به ایتالیا را خیر مقدم گفت و از ادامه حضور کشورش در افغانستان اطمینان داد. وی روابط میان دو کشور را حسنه و استوار بر ارزش‌ها و منافع مشترک خواند و از ادامه دوستی و همکاری‌های مشترک میان دو کشور سخن گفت.

وزیر خارجه ایتالیا گفت: صلح و ثبات در افغانستان برای کشورش از اهمیت فراوانی برخوردار است و صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در منطقه است.

وی همچنین اضافه نمود که قوای ایتالیا در چارچوب ناتو و حمایت قاطع در افغانستان باقی می‌مانند و صلح و ثبات در آسیای میانه و جنوب آسیا برای ایتالیا از اهمیت فراوانی برخوردار است.

میلانسی همچنین تاکید نمود که صلح و ثبات در منطقه می‌تواند باعث رشد و توسعه‌ی اقتصاد و تجارت در منطقه گردد و کشورش به این موضوع اهمیت فراوانی قایل است.

وی حمایت خود را از برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار در افغانستان اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود که آتش بس اخیر بتواند زمینه صلح و آشتی را در این کشور فراهم سازد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که کشورش با در نظرداشت آبدات و آثار تاریخی و فرهنگی و تجربه‌ حفاظت از این آبدات و آثار آماده است به افغانستان در این حوزه کمک نماید. 

رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز با تشکر از وزیر امور خارجه ایتالیا از حضور و نقش فعال و سازنده این کشور در افغانستان قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که همکاری‌های ایتالیا برای افغانستان تحت رهبری حکومت جدید در عرصه‌های مختلف ادامه یابد.

وی روابط منطقه‌ای افغانستان با کشورهای همسایه را حسنه خواند و ابراز امیدواری نمود که پاکستان وعده‌های خود برای مبارزه مشترک با تروریسم را عملی سازد.

در این نشست همچنین بحث اتصال منطقه ای٬ طرح‌های کلان اقتصادی افغانستان٬ رابطه با آسیای میانه و چین برای توسعه اقتصادی و رشد بخش خصوصی در افغانستان نیز مطرح گردید و ایتالیا حمایت خود از این طرح ها را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار