تهدید اطلاعاتی اتحادیه اروپا علیه انگلیس

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا از دولت انگلیس خواست واقع بین باشد و بفهمد که پس از خروج از این اتحادیه، همکاری‌ها میان پلیس اتحادیه و انگلیس، محدود خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از این که میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا اعلام کرد پس از خروج انگلیس از این اتحادیه، این کشور دیگر نمی‌تواند از اطلاعات موجود در نیروی پلیس این اتحادیه استفاده کند، مقامات دولت انگلیس تاکنون واکنشی نشان نداده اند.

میشل بارنیه از دولت انگلیس خواسته است واقع بین باشد و بفهمد که پس از خروج از این اتحادیه، موسوم به برگزیت (Brexit)، همکاری‌ها میان پلیس اتحادیه و انگلیس، محدود خواهد بود.

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا همکاری پلیسی و قضایی دو طرف را پس از جدایی خواستار شد، اما تاکید کرد انگلیس دیگر نخواهد توانست به اطلاعاتی که فقط در نیروی پلیس حوزه شنگن و یا فقط در نیروی پلیس اتحادیه اروپا وجود دارد، دست یابد.

وی افزود: «تصور عده‌ای در انگلیس از خروج، واقع بینانه نیست، زیرا فکر می‌کنند پس از خروج نیز می‌توانند از مزایای همکاری با این اتحادیه، از جمله صدور دستور بازداشت افراد در کشور‌های اتحادیه اروپا برخوردار شوند.»

بارنیه گفت: «انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند از اتحادیه اروپا خارج شوند، اما مایلند این اتحادیه را مسوول پیامد‌های آن بدانند.»

نماینده اتحادیه اروپا افزود: «انگلیس دیگر نمی‌تواند در جلسات تدوین راهبرد نهاد‌های اتحادیه اروپا و یا در نشست‌های مربوط به دادگاه‌ها و سازمان‌های پلیس این اتحادیه شرکت کند.»

میشل بارنیه که در یک نشست خبری در وین سخن می‌گفت، اظهارداشت: «کمیسیون اروپایی دیروز این موضوع را تصویب کرد. به گفته وی، ۷۵ درصد از گفتگو‌ها بر سر توافق‌ها به منظور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پایان رسیده است، اما تاکید کرد هنوز کار‌های فراوانی برای آماده سازی شرایط به منظور برگزاری نشست ماه ژوئن و یا ماه اکتبر اتحادیه اروپا موجود است که نظر نهایی را درباره توافق‌ها صادر خواهد کرد.»

بارنیه ادامه داد: «اگر انگلیس خواهان ادامه همکاری با اتحادیه اروپاست، باید به آرای حقوق بشری دادگاه‌های اتحادیه اروپا احترام بگذارد.»

با این سخنان میشل بارنیه، ترزا می، نخست وزیر انگلیس، روز چهارشنبه روز سختی در مجلس این کشور خواهد گذراند. مجلس عوام انگلیس قرار است روز چهارشنبه مصوبه مجلس اعیان این کشور را بررسی کند که در آن دولت موظف شده است لایحه نهایی درباره توافق با اتحادیه اروپا را برای "رای استمزاجی" نمایندگان ارائه دهد.

انتهای پیام/

هشدار مذاکره کننده ارشد اروپا درباره خروج انگلیس از این اتحادیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار