نرخ مرگ و میر در انگلیس به بالاترین سطح خود در ۹ سال گذشته رسید

آمار‌های رسمی نشان‌دهنده افزایش نرخ مرگ و میر در انگلیس در سه ماهه نخست سال جاری میلادی است.

افزایش نرخ مرگ و میر در انگلیس به بالاترین سطح خود در 9 سال گذشتهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز، دفتر آمار ملی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد نرخ مرگ و میر در بازه بین ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی به بالاترین سطح خود از سال 2009 میلادی تاکنون رسیده است.

در سه ماهه نخست سال 2018، 153 هزار و 717 مورد فوت در انگلیس ثبت شده است. این رقم از آمار منتشر شده در بازه مشابه در 5 سال گذشته بیشتر بوده است. دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد نرخ مرگ و میر در این کشور که 1187 نفر در هر 100 هزار نفر بوده است، افزایش 5 درصدی مرگ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد و در بالاترین سطح خود از سال 2009 قرار داشته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد در این بازه زمانی، در هر روز نسبت به متوسط 5 سال گذشته، مرگ و میر بیشتری رخ داده است.

این گزارش، دلیل افزایش مرگ و میر را ترکیبی از شیوع آنفولانزا و سرمای هوای غیرفصلی معرفی کرده است که در ماه‌های فوریه و مارس در سراسر انگلیس احساس شد.

در ماه آوریل، تنها مرکز برگزاری مراسم خاکسپاری انگلیس اعلام کرد درآمدها برای این نهاد «بسیار بیشتر از انتظار هیئت مدیره» بوده است. این نهاد همچنین به افزایش تقاضا برای مراسم خاکسپاری گران‌بها و نیز افزایش 8 درصدی مرگ و میر در نیمه نخست سال جاری میلادی اشاره کرد.

از آنجا که سن افراد مسن در انگلیس در حال افزایش است، پیش‌بینی شده است نرخ مرگ و میر از سطح کنونی نیز پیشی بگیرد. با وجود این، دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد با احتساب تغییرات در سن و اندازه کلی جمعیت انگلیس، همچنان 10 هزار و 771 مرگ بیش از آنچه پیشتر انتظار می‌رفت، به وقوع پیوسته است.

این آمار در حالی منتشر شده است که در بازه زمانی بین سال‌های 2001 و 2014، نرخ مرگ و میر در سه ماهه نخست سال رو به کاهش بوده است. در این میان، سال 2018 دومین سال متوالی بوده است که آمار مرگ و میر در این کشور افزایش داشته است.

در ماه مارس، آمار منتشر شده از سوی یک شرکت تحقیقاتی انگلیس نشان داد سرعت رشد امید به زندگی طی سال‌های 2011 تا 2017، اکنون به شدت کاهش یافته است و کمتر از 6 سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار