استاندار خراسان رضوی:

برخی برخورد‌ها و احضار‌ها منجر به دلسردی مدیران می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: برخی اقدامات و برخورد‌های نهاد‌های نظارتی و بازرسی با مدیران دستگاه‌های اجرایی موجب دلسردی آنان می‌شود.

برخی برخورد‌ها و احضار‌ها منجر به دلسردی مدیران می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: به جای این که روی نقاط قوت امور، طرح‌ها و اقدامات کار کنیم، از همان ابتدا روی نقاط ضعف متمرکز می‌شویم که امری اشتباه است.

وی همکاری، همدلی، همراهی و تعامل را ضرورت امروز جامعه ما به ویژه در شرایط کنونی دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید توجه داشته باشند در این شرایط دشوار، نیازمند جسارت و شجاعت در مدیران هستیم، اما مدیری که برای موضوعی اجرایی و یا مربوط به دوره‌های گذشته که دخل و تصرفی هم در آن نداشته احضار، بازداشت و بازجویی می‌شود چگونه باید اینگونه عمل کند.

رشیدیان افزود: بخش‌های قضایی و نظارتی باید توجه داشته باشند در این شرایط نیاز است برخی اوقات به جای احضار مدیران برای بسیاری از مباحثی که شبهه ایجاد کرده، از طریق ارسال نامه به آن‌ها توضیحات لازم خواسته شود و بعد از دریافت پاسخ، بررسی و کارشناسی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد اگر تخلفی انجام شده بود، به هیات تخلفات اداری و چنانچه جرمی صورت گرفته بود به دادگاه صالحه ارجاع شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ما هیچ گاه نه تنها در حوزه اجرایی و دولت، بلکه در هیچ بخشی از مجرم دفاع نمی‌کنیم، اما گاهی برخی برخورد‌ها و تعاملات ما در یک موضوع مورد اختلافی و یا شبهه تخلف و مانند آن، موجب دلسردی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم درک شرایط موجود و کمک به یکدیگر به منظور پیش برد مطلوب فعالیت‌ها و امور توسعه‌ای استان، گفت: دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، بازرسی و حتی بخش خصوصی و نیز رسانه‌های استان تلاش کنند در راستای ایجاد تعامل، همدلی و همکاری بیشتر حرکت کرده و به پیشبرد اهداف نظام و کشور کمک کنند.

رشیدیان افزود: چنانچه به دنبال دستیابی به عملکرد موثر، همگرایی و نیز تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه هستیم، باید تعاملات مان را با یکدیگر ارتقا دهیم.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

برگزاری جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.