نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل خشکسالی در کشور و استان کرمان، بر توسعه کشت‌های کم آب مانند گل محمدی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی سرپرست استانداری کرمان روز جمعه در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره گل و گلاب لاله زار بردسیر گفت: بنا بر آمار‌های موجود هم اکنون در سطح جهان ۲۰ هزار هکتار کشت گل محمدی وجود دارد که ۱۴ هزار هکتار آن در ایران و سه هزار هکتار آن درشهرستان بردسیر استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه کار‌های بزرگی در منطقه لاله زار و در راستای فرآوری گل محمدی انجام شده است، گفت: اقدامی که در این منطقه انجام می‌گیرد، در جهان بی نظیر است.

فدائی برگزاری جشنواره گل و گلاب را حامل دو پیام دانست و گفت: پیام خاص این جشنواره در حقیقت شکر به درگاه خداوندی و است و پیام عام این جشنواره نیز به همه مردم است تا در این منطقه حضور یافته و از طبیعت و امکانات گردشگری آن استفاده کنند.

وی با اشاره به این مطلب که در فرآوری گل محمدی، مشکل مواد اولیه و تکنولوژی نداریم، اظهارداشت: بازار صادراتی بسیار خوبی برای محصولات حاصل از گل محمدی نیز وجود دارد.

فدائی تاکید کرد: فعالیت موجود در زمینه کشت، فرآوری و فروش داخلی و خارجی فراورده‌های ارگانیک گل محمدی را باید حفظ کرده و بازار‌های خارجی را نیز حفظ کنیم که در این مسیر نیز باید به سمت تولید عاری از کود و سم برویم.

وی اظهارداشت: بخش عمده تولیدات گل محمدی در لاله زار بردسیر ارگانیک است و بر اساس تاکیدات استانی مقرر شده که بخش ناچیزی که با استفاده از سم و کود، تولید محصول دارند، به سوی تولیدات ارگانیک حرکت کنند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز این در آئین اختتامیه جشنواره گل و گلاب لاله زار بردسیر گفت: آمادگی لازم برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در فضای کنونی کشور وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه در طول سال‌های اخیر در منطقه لاله زار رخ داده، اقدام مهم اقتصادی است که زمینه ساز کار‌های بسیار مهمی در آینده خواهد بود.

پورابراهیمی با اشاره به معضل خشکسالی در کشور و استان کرمان، بر توسعه کشت‌های کم آب مانند گل محمدی تاکید کرد و ادامه داد: با وجود مزارع گل محمدی و کارخانه‌های فرآوری و گلابگیری، در این منطقه کمترین میزان بیکاری نسبت به سایر مناطق وجود دارد.

فرماندار شهرستان بردسیر نیز در این آئین با بیان اینکه جشنواره گل و گلاب لاله زار طی چهار روز با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار شده است، گفت: طی یکسال گذشته تاکنون جاده گردشگری جدید لاله زار با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان احداث شده است.

مجید نجف پور با اشاره به راه اندازی اورژانس در بخش لاله زار، گفت: اتصال گلزار به لاله زار با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.

وی اظهار داشت: آئین گلابگیری در لاله زار ثبت ملی شده است که امروزه همزمان با دوازدهمین جشنواره گل و گلاب رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

برگزاری جشنواره گل محمدی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار