عطرگل محمدی کرمان راملی کرد؛

آغاز جشنواره ملی 3روزه گل محمدی لاله زار

فرماندار بردسیر از آغاز جشنواره ملی گل محمدی لاله زار بردسیراز امروز وبه مدت 3روز خبرداد.

آغاز جشنواره ملی 3روزه گل محمدی لاله زاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نجف پور فرماندار بردسیرگفت: امسال جشنواره متفاوت تر از هر سال برنامه ریزی شده است.

وی افزود: دربرنامه ریزی امسال جشنواره به مدت 3روز و از 31خردادماه آغاز می شود.

نجف پور تصریح کرد: برنامه کوهنوردی عمومی و برگزاری رشته های مختلف ورزش های بومی محلی از دیگر برنامه های شاد این جشنواره هستند.

فرماندار بردسیر با تاکید براینکه امسال تعداد غرفه های فروش محصولات روستائیان وعشایر منطقه افزایش یافته است ، اظهارداشت: 70غرفه در این جشنواره سه روزه به فروش محصول اختصاص داده شده است.

نجف پور با اشاره به حضور طوایف عشایری در این شهرستان، تاکید کرد: یکی از زیباترین بخش های جشنواره گل محمدی لاله زار کوچ نمادین عشایر با سبک وسیاق گذشته است .

وی بیان کرد:3شب برنامه های جنگ شادی در سایت لاله زار برای علاقمندان در نظر گرفته شده است .

نجف پور گفت: آئین گلاب گیری سنتی نیز در این جشنواره برگزار می شود وتلاش شده است این سه روز به میهمانان جشنواره خوش بگذرد.

جشنواره گل محمدی لاله زار سابقه ای طولانی دارد و گلستان های گل محمدی شهرستان بردسیر هم اکنون یکی از ظرفیت های بزرگ برای تولید گلاب در کشور به شمار می آید، از این گل علاوه برگلاب ، عصاره و دیگر فراورده های معطر  بدست می آید و گلاب وعصاره آن صادراتی است.

انتهای پیام/ح

جشنواره گل محمدی لاله زار در برسیر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار