نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امسال برای حجاج ارز ۳۹۰۰ تومانی در نظر گرفته شده است

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نرخ ارز امسال سه هزار و ۹۰۰ تومان برای زائران در نظر گرفته شده و بر روی تمامی قیمت‌ها کارشناسی انجام و حداقل قیمت‌ها در نظر گرفته شده است.

ارز ٣٩٠٠ تومانی برای زائرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر در همایش زائران حج تمتع٩٧ گفت: در سال گذشته به خاطر فضا‌های مسموم خیلی از زائران در حج ثبت نام نکردند و بلاجبار الویت‌های بعدی را معرفی کردیم، ولی امسال این فضاسازی‌ها را نداریم و پیش‌بینی می‌کنیم که حج امسال از سال قبل بهتر برگزار شود.

وی در ارتباط با مسائل سیاسی ایران و عربستان گفت : در حوزه سیاسی رابطه‌ای ایران با عربستان ندارد و تمام سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها تعطیل است و تنها ارتباط ایران دفتر حج و زیارت است که در موسم حج مشغول کار است.

سرپرست حجاج ایرانی کشور با بیان اینکه امسال بیش از 80 هزار زائر به این کشور سفر می‌کنند افزود : بعضی افراد سعی می‌کنند که سفر حج را با سخنان بی هدف زیر سوال ببرند مثلا می‌گویند پولی که زائران در این کشور هزینه می‌کنند صرف خرید تسهیلات برای جبهه دشمن و تکفیری می‌شود و این در حالی است که سال گذشته حدود 850 هزار نفر به ترکیه سفر کردند؛ اما هیچ‌کس نمی‌گوید که آنجا ارز از کشورخارج شد .

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در مورد نرخ ارز امسال تصریح کرد: نرخ ارز امسال سه هزار و 900 تومان برای زائران در نظر گرفته شده و بر روی تمامی قیمت‌ها کارشناسی انجام شده است و حداقل قیمت‌ها در نظر گرفته شده و چنانچه مقداری تفاوت نسبت به سال گذشته مشاهده می‌کنید به دلیل اختلاف حدود 600 تومانی در نرخ ارز امسال با سال گذشته است.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه برای حمایت از کالای ایرانی تا کید کرد و گفت: این سفر یکبار ممکن است در زندگى هر انسانى تکرار شود پس بهتر است فرصت یک ماهه را در بازار‌ها از دست ندهیم و با خرید کالای ایرانی فرصت اشتغال را از جوانان نگیریم.

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر ادامه داد: در بعضی از استان‌ها زائران با نخریدن کالای خارجی درحج، مسجد و مدرسه ساخته اند و امیدواریم امسال نیز این اتفاق بیافتد.

انتهای پیام//ا. آ


برگزاری همایش آموزشی حج در مشهد

برچسب ها: حج و زیارت ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.