مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

توسعه کشت گیاهان سازگار با اقلیم در قم

ابراهیمی گفت:توسعه کشت‌هایی که با اقلیم قم سازگار باشند در دستور کار است،گیاهان دارویی و همچنین گل محمدی از جمله مواردی است که با اقلیم قم سازگار است.

توسعه کشت گیاهان سازگار با اقلیم در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مسلم ابراهیمی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قم،با اشاره به سطح زیرکشت باغات در استان قم،گفت: سطح کل باغات استان قم هم اکنون ۲۰ هزار هکتار است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: انگور، پسته و انار بیشترین سطح زیرکشت باغات استان قم را تشکیل می‌دهند که البته باغات انار در سرمای پائیز سال ۹۵ آسیب فراوان دیدند و به علت همین سرما درختان زیادی کف بر شدند که امسال امکان بار دادن دارند.

وی در ادامه  بیان کرد:طی سال گذشته ۴۹ هزار و۶۰۰ تن میوه از باغات قم برداشت شد که از این مقدار ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن انگور بود.

وی با اشاره به اینکه باغات پسته هم مشکل خاصی ندارند،اضافه کرد: برخی از درختان منطقه کوهستانی مانند درختان گیلاس هم که به علت سرمای سال ۹۵ دچار مشکل شده بودند امسال به بار نشستند که البته تولید چشم گیری نداشتند.

افزایش گیاهان دارویی و گل محمدی

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه توسعه کشت‌هایی که با اقلیم قم سازگار باشند در دستور کار است، تصریح کرد: گیاهان دارویی و همچنین گل محمدی از جمله مواردی است که با اقلیم قم سازگار است.

وی در ادامه بیان کرد که در حال حاضر ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در استان قم وجود دارد.

توسعه کشت گلخانه‌ای

ابراهیمی به کاشت در گلخانه هم اشاره کرد و افزود:در حال حاضر دو نفر در بخش کهک متقاضی کاشت درختان در گلخانه هستند که شرایط آنها در حال بررسی است که چنانچه شرایط فراهم بود کشت در گلخانه هم راه اندازی شود.

وی به بیمه کشاورزی باغات هم اشاره و ادامه داد:متأسفانه به دلیل اینکه بیمه به تعهداتش به خوبی عمل نمی‌کند کشاورزان رغبت چندانی برای بیمه کردن باغات خود ندارند.

انتهای پیام/ح

تولید بیش از ۴۹ هزار تن محصولات باغی طی سال گذشته در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار