رفع مشکل ۷۵۰ واحد تولیدی در فارس

مشکلات ۷۵۰ واحد تولیدی در استان فارس رفع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به بررسی مشکلات یک هزار و ۲۲۱ واحد تولیدی و صنعتی در ۱۹۸ نشست اخیر کارگروه رفع موانع تولید استان گفت: این نشست‌ها به رفع مشکلات ۶۲ درصد این واحد‌های تولیدی یعنی ۷۵۰ واحد منتهی شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تصمیم‌های این نشست‌ها نیز به اتخاذ یک هزار و ۸۴۱ مصوبه منجر شده، افزود: عمده‌ترین مسائلی که در کارگروه رفع موانع تولید مطرح می‌شود شامل بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در حوزه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

رحمانی بیان کرد: گزارش سیستم بانکی و دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید نیز در حال حاضراز محل تسهیلات در نظر گرفته شده که برای اجرای طرح رونق تولید در کشور، ۲۸۱ میلیارد تومان به ۲۰۹ واحد تولیدی که طرح‌های آن‌ها به تصویب رسیده پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس ادامه داد: بیشترین میزان تسهیلات ۵۶ و چهار دهم میلیارد تومان بوده که ۴۲ میلیارد و ۳۵ میلیارد به ترتیب بوسیله بانک‌های صنعت و معدن، ملی و کشاورزی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار واحد تولیدی استان که برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند ۹۴۳ واحد پس از بررسی و تصویب کمیته‌های کارشناسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به سیستم بانکی معرفی شده اند.

رحمانی اضافه کرد: از مجموع ۹۴۳ واحد معرفی شده به سیستم بانکی برای اخذ تسهیلات، ۵۱۶ واحد زیر پوشش سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۴۰۹ واحد زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی و ۱۸ واحد نیز زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تسهیلات مصوب این واحد‌ها در کارگروه رفع موانع تولید بالغ بر یک هزار ۲۶۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: سیستم بانکی علاوه بر تامین نیاز احد‌های کوچک و متوسط که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند به شکل مستقیم نیز نسبت به تامین نیاز‌های مالی این واحد‌ها اقدام کرده که از این محل ۲ هزار و ۲۴۶ واحد موفق به اخذ ۸۵۲ میلیارد تومان تسهیلات شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: در این بخش نیز بیشترین پرداخت‌ها مربوط به بانک‌های کشاورزی با ۱۹۱ میلیارد تومان صادرات ۱۸۵ میلیارد تومان و ملت ۱۱۳ میلیارد تومان است.

رحمانی تاکید کرد: در مجموع و با احتساب ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در سال ۹۵، در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان از محل منابع طرح رونق تولید به واحد‌های کوچک و متوسط استان پرداخت شده که از این بابت استان فارس یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح رونق تولید محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی فارس در خصوص رفع مشکلات واحد‌های تولیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار