حضور استاندار در همایش صهبای عدالت کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در همایش صهبای عدالت گفت : دو هزار و 317 میلیارد تومان وام مناطق زلزله زده استان به همراه هزار میلیارد تومان سود آن امهال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : زلزله یک شوک بزرگ به استان بود، اما وحدت آفرین بود و پس از حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در مناطق زلزله زده شاهد نقطه عطفی در روند رسیدگی ها بودیم.

وی به سرعت امداد رسانی در این زلزله به نسبت زلزله های قبلی از جمله زلزله رودبار و منجیل اشاره کرد و ادامه داد: حدود 10 هزار نیروی نظامی در این زلزله پای کار آمدند و یک رکورد بی سابقه را در بحث امدادرسانی پس از زلزله در دنیا رقم خورد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حاضر سرعت بازسازی در مناطق زلزله زده مطلوب است، گفت: کار بازسازی در روستاهای مناطق زلزله زده به مراحل پایانی خود نزدیک می شود و اکنون نیز 12 هزار نفر در این مناطق مشغول به کار شده اند.

بازوند با اشاره به ایجاد یک بازار پنج هزار میلیارد تومانی در بحث بازسازی مناطق زلزله زده، افزود: 80 درصد از کاشی های بازسازی این مناطق را یزدی ها تامین می کنند.

بازوند تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت متمرکز و ایجاد فرصت از زلزله در کرمانشاه توام با سرعت در کار، این تاکیدات را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی از امهال دو هزار و 317 میلیارد تومان وام مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: سود این تسهیلات هزار میلیارد تومان است.

استاندار کرمانشاه در ادامه مدیریت دستگاه قضایی استان را در بحث پرونده گلیم و گبه بسیار خوب و شجاعانه اعلام کرد و افزود: مسئولین دستگاه قضایی استان با احساس مسئولیت وارد این پرونده دردسرساز شدند و توانستند به درستی پرونده ای که مطالبه مردم این استان بود را به گوش دولتمندان و روسای سه قوه برسانند، بطوری که یک پیگیری ویژه روی آن انجام شد.

وی همچنین از حضور مردم ایران در عرصه های مختلف نظام به عنوان یک سرمایه اجتماعی بزرگ یاد کرد و گفت: اعتماد مردم به دستگاه قضایی پشتوانه اجتماعی خوبی در اجرای عدالت در جامعه است.

بازوند امنیت را اصلی ترین زمینه و پیش نیاز توسعه استان عنوان کرد و افزود: سرمایه یک جریان سیال است که امروز کرمانشاه برای توسعه به این جریان سیال احتیاج دارد، اما باید موانع سر راه این جریان سیال را برداریم.

وی خواستار همکاری دستگاه قضایی استان در برداشتن موانع سرمایه گذاری در استان شد و تاکید کرد: بسیاری از این موانع سخت افزاری نبوده و نرم افزاری هستند که از جمله آن می توان به بروکراسی های سخت اداری اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

امنیت اصلی ترین زمینه و پیش نیاز توسعه استان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار