پردازنده‌های جدید کوالکام روی لپتاپ‌های ویندوز 10 سوار می‌شوند

در پی همکاری کوالکام و مایکروسافت شایعه شده است پردازنده‌ای جدید به نام اسنپدراگون 1000 روی لپتاپ‌های ویندوز 10 نصب خواهد شد.

پردازنده‌های جدید کوالکام روی لپتاپ‌های ویندوز 10 سوار می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با همکاری شرکت کوالکام با مایکروسافت مشخص شد که پردازنده‌های این شرکت قرار است روی لپتاپ‌های ویندوز 10 نصب شوند اما در پی این همکاری، شایعه‌ای مبنی بر تولید پردازنده اسنپدراگون 1000 برای قدرت بخشیدن به این دستگاه‌ها خبرساز شده است.

بر اساس تحقیقاتی که سایت خبری WinFuture انجام داده است، شاید کمی بیشتر درباره این شایعات بدانیم. در این تحقیقات مشخص شده است که پردازنده جدید کوالکام با طراحی 20mm x 15mm فضای بیشتری به این پردازنده خواهد داد تا هسته‌های بیشتری روی آن قرار بگیرد و قدرت آن 12 وات است. مدارهایی هم که چیپ پردازنده داخل آن‌ها قرار دارد برای داشتن اسنپدراگون 1000 نیاز به سوکت دارند چرا که این پردازنده در جایگاه چیپ مدار آن‌ها جا نمی‌شود.

همه این ویژگی‌ها نوید یک رایانه با قدرت و تطبیق‌پذیری بالا را نسبت به اسنپدراگون 850 می‌دهند. ساخت اسنپدراگون 1000 از پایه آغاز شده است تا بتواند به جای گوشی‌های هوشمند، روی سیستم‌های رایانه‌ای قرار بگیرد. از ویژگی‌هایی که پردازنده جدید کوالکام می‌تواند در اختیار یک لپتاپ قرار دهد نگه‌داری باتری آن است. بر اساس شایعاتی که منتشر شده، دستگاه‌هایی که از اسنپدراگون 1000 بهره خواهند برد، می‌توانند تا 20 ساعت از لپتاپ خود استفاده کنند.

شرکت کوالکام دستگاهی را که برای تست اسنپدراگون 1000 معرفی کرده است دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است که تقریبا از ویژگی‌های جدیدی را هم که روی لپتاپ‌ها خواهیم دید، به ما می‌گوید. این پردازنده‌ها در صورت عرضه به بازار می‌توانند رقیبی جدی برای پردازنده‌های سری Y و U از سری پردازنده‌های اینتل باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ، اخبار فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار