شیراز میزبان نوزدهمین کنفرانس ملی فیزیک و آزمایشگاه

نوزدهمین کنفرانس ملی فیزیک و آزمایشگاه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرهاد اسماعیلی معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنفرانس ملی فیزیک و ازمایشگاه به میزبانی انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک استان در ۵ شهریورماه امسال گفت: مخاطبان و شرکت کنندگان در این کنفرانس دبیران و اساتید رشته فیزیک و علاقه‌مندان به این رشته هستند.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس ۱۰ سخنرانی علمی بوسیله اساتید دانشگاه‌های کشور، ۴۰ مقاله بوسیله معلمان فیزیک و ۱۰ کارگاه آموزشی و مهارت‌آموزی و میزگرد‌های علمی در این کنفرانس ارائه و برگزار می‌شود، افزود: موضوع کنفرانس فیزیک و محیط زیست و محور‌های این همایش شیوه‌های آموزش فیزیک، فیزیک و زندگی، فیزیک و آزمایشگاه، جایگاه فیزیک در برنامه درسی و تازه‌های علم فیزیک در چارچوب محتوای کتب است.

اسماعیلی تصریح کرد: این همایش ۹ محور اصلی دارد که تم اصلی این همایش با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و بحران محیط زیستی که کشور گریبان‌گیر آن است فیزیک و محیط زیست است، که در این کنفرانس تاکید خاصی بر محور فیزیک و آزمایشگاه شده، زیرا آموزش علم فیزیک بدون آزمایشگاه به معنی آموزش شنا بدون آب و استخر است.

همچنین حمید مصطفی نژادیان رئیس انجمن معلمان فیزیک استان فارس ادامه داد: انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک فارس از سال ۸۰ شروع به فعالیت کرده و در سال ۸۲ نخستین شورای اجرایی آن تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این انجمن با هدف بالا بردن توان علمی معلمان و مطرح کردن روش‌های نوین تدریس سالانه بین سه تا چهار همایش فیزیک استانی برگزار می‌کند.

نزادیان اظهار کرد: با توجه به اینکه آزمایشگاه یکی از مسائل مهم در آموزش فیزیک است، یکی از موضوعات مهم این کنفرانس به موضوع آزمایشگاه اختصاص داده شده و برای پررنگ کردن نقش این موضوع در آموزش فیزیک نیز یک کمیته به عنوان کمیته آزمایشگاه در این کنفرانس راه‌اندازی شده است.

کریمی دبیر علمی این کنفرانس با اشاره به حضور ۷۰۰ شرکت کننده گفت: بوسیله ۶۰ داور، ۱۰ مقاله به شکل سخنرانی علمی و ۴۰۰ مقاله به شکل پوستر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شروع ثبت‌نام برای حضور در کنفرانس از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز شده، افزود: علاقمندان برای حضور در این کنفرانس تا ۱۵ تیر ماه امسال مهلت دارند مقالات خود را ارسال کنند، زیرا پذیرش ۱۰ مرداد ماه امسال پایان می‌یابد.

کریمی بیان کرد: شروع پذیرش افراد ثبت‌نام کننده در این کنفرانس ۵ شهریور، افتتاح کنفرانس ۵ شهریور و اختتامیه آن ۸ شهریورماه امسال تعیین شده است.

زهرا علی‌اکبری، دبیر اجرایی کنفرانس نیز تاکید کرد: ۲۹۱ نفر در سایت کنفرانس ثبت‌نام کرده‌ا‌ند، که بیشترین ثبت‌نام‌ها مربوط به خراسان رضوی و آذربایجان غربی و شرقی بوده است.
وی تصریح کرد: برای ۵۵۰ نفر تدارک اسکان دیده شده و این نخستین کنفرانسی است که امکان اسکان خانوادگی را برای تعدادی محدود بوجود می‌آورد.

انتهای پیام/ت

برگزاری نوزدهمین کنفرانس ملی فیزیک و آزمایشگاه در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار