افزایش کشفیات محیط زیست فارس/ رفع تصرف ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از افزایش کشفیات محیط زیست در خردادماه امسال خبر داد.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: کشفیات محیط زیست فارس در خرداد ماه امسال تقریبا به دو و نیم برابر نسبت به مشابه پارسال افزایش یافته است بطوری که از ۲۵ قبضه سلاح کشف شده در خرداد ماه سال ۹۶ به ۶۲ قبضه اسلحه در سال ۹۷ افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تعداد کل متخلفین از ۵۶ نفر در خرداد ماه سال ۹۶ به ۱۴۴ نفر در همین مدت در سال ۹۷ افزایش یافته است که بیش از دو برابر و نیم افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ را نشان می‌دهد.

به گفته محمودی، افزایش کشفیات به دلیل افزایش اکیپ‌های نظارتی یگان حفاظت اجرایی محیط زیست در تمامی مناطق تحت نظارت محیط زیست استان فارس است.

وی اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده به منظور کنترل هرچه بهتر و سریعتر در مناطق، تجهیزات مناسبی در اختیار محیط بانان قرار گرفته است و با ایجاد سپر حفاظتی مستحکم‌تر عرصه‌های محیط زیست بیش از پیش بر متخلفان تنگ شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس درپایان به میزان رفع تصرف و خلع ید اراضی تصرف شده در شهرستان‌های استان فارس اشاره کرده و اذعان داشت تنها در یک ماهه خرداد حدودا ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی تصرف شده، رفع تصرف شده است.
انتهای پیام/ر

دستگیری ۱۴۴ متخلف شکار در فارس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.