صالحی در بدو ورود به باکو:

هفته های فرهنگی، فرصت جدیدی برای ارتقای ارتباطات فرهنگی دو کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هفته های فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان، نقش موثری در مبادلات فرهنگی دو کشور دارد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  امروز در بدو ورود به فرودگاه باکو اظهار کرد: پس از استقلال جمهوری آذربایجان، امکان رفت و آمد میان سیاستمداران و اهالی فرهنگ و مردم دو کشور فراهم شده که منجر به تعمیق ارتباط فرهنگی و اجتماعی می شود.

صالحی گفت: جمهوری آذربایجان تیرماه سال گذشته هفته فرهنگی موفقی در ایران داشت و امسال این کشور میزبان هنرمندان ایران است و دهها هنرمند ایرانی در این رویداد مهم فرهنگی حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هفته های فرهنگی فرصت جدیدی برای تقویت و ارتقای ارتباطات فرهنگی، هنری و اجتماعی دو کشور است .

صالحی، سفر خود را پاسخی به دعوت سال گذشته « ابوالفضل قارایف » وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در جریان سفر به تهران عنوان کرد و گفت : در این سفر برنامه ها و دیدارهای مختلفی با مقامات جمهوری آذربایجان داریم که به توسعه بیشتر روابط دو کشور کمک می کند.

وی با یادآوری موافقتنامه های فرهنگی و هنری بین تهران و باکو افزود: یک سند مبادلات فرهنگی نیز در جریان سفر فروردین ماه امسال دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بین روسای جمهوری دو کشور تنظیم شده است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بین تهران و باکو اسناد بالادستی خوبی در زمینه همکاری های فرهنگی وجود دارد که باید به اجرای این اسناد سرعت ببخشیم.

صالحی درباره ثبت میراث فرهنگی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در نهادهای بین المللی اظهار داشت: تاکنون اقدامات مناسبی با همکاری دو کشور انجام گرفته است و برنامه هایی نیز برای پیگیری این موضوع در آینده وجود دارد.

انتهای پیام/

سفر وزیر ارشاد به باکو برای برگزاری هفته های فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.