تأثیر شورا‌های حل اختلاف در کاهش مراجعات مردم به سیستم قضایی

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: شورا‌های حل اختلاف در جهت کاهش دعاوی و مراجعات مردم به سیستم قضایی نقش مهم و تأثیرگذاری داشته است.

عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت:  بر تأثیر شوراهای حل اختلاف در کاهش دعاوی و مراجعات مردم به سیستم قضایی تاکید کرد و بیان داشت: شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش دعاوی، مراجعات به سیستم قضایی و همچنین پیشگیری از وقوع جرم نقش مهم و تأثیری گذاری در سطح جامعه دارد.

وی افزود: شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی و برگرفته از شریعت مقدس اسلام می باشد و در کنار دستگاه قضایی با سهولت به پرونده های مردم رسیدگی و ارتباط خوبی بین اقوام و عشایر در سطح کشور ایجاد کرده است و این نهاد جایگاه خوب و مطلوبی در جامعه دارد. و نقش مهمی در نزدیک کردن مردم به یکدیگر ایفا می کند.

زبیدی نیا با اشاره به آمار پرونده های وارده در سال 96 به شوراهای حل اختلاف این استان،اظهار داشت:در سال گذشته بیش از 127 هزار پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف خوزستان داشتیم که از این تعداد نزدیک به 124 هزار پرونده رسیدگی و مختومه شدند و 27 هزار پرونده دیگر منتهی به صلح و سازش گردید.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در ادامه بیان کرد: خوزستان در سطح کشور الگویی در زمینه عفو و گذشت می باشد و نخستین استانی بود که شوراهای حل اختلاف در آن تشکیل و راه اندازی شد و در این مدت از ظرفیت سران عشایر اقوام استان،فرهیختگان،معتمدین، سادات، ائمه جمعه و جماعت و اقشار مختلف در ایجاد صلح وسازش و اصلاح ذات البین استفاده نمودیم.

انتهای پیام/م

کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار