دستگیری ۵ هزار نفر قاچاقچی موادمخدر در خراسان جنوبی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی از دستگیری ۵ هزار نفر قاچاقچی موادمخدر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛محمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ تن مواد مخدر در استان کشف شد،گفت:۵ هزار نفر قاچاقچی موادمخدر نیز دستگیر شدند.

وی افزود:۹۸ شهید مبارزه با موادمخدر در استان داریم.

محمدی با اشاره به سخن رهبری در مورد مواد مخدر گفت: موادمخدر در اولویت آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس پلیس مبازه با موادمخدر خراسان جنوبی افزود:در راستای مقابله با عرضه موادمخدر در خراسان جنوبی سال گذشته 47 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که از این میزان 45 تن توسط نیروی انتظامی و 2 تن توسط سایر اعضا کمیته مبارزه با موادمخدر کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد:96 درصد کشفیات در سال گذشته مربوط به نیروی انتظامی بوده و 5 هزار نفر قاچاقچی در این رابطه در استان دستگیر و هزار دستگاه خودرو کشف شد.

محمدی با بیان اینکه تاکنون 98 نفر شهید در راه مبارزه با موادمخدر در استان داریم، افزود: در راستای کاهش سطح تقاضای موادمخدر اقداماتی از جمله کارگاهای آموزشی، اقدامات مشاوره‌ای و تعداد 270 کارگاه آموزشی برگزار شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی بیان کرد:در کارگاه‌های آموزشی 60 هزار نفر از جامعه هدف شرکت و 170 نمایشگاه تخصصی در محلات، مساجد و مدارس برگزار و 30 هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی گفت:برای پیشگیری از موادمخدر عزمی جدی با حضور همه نهادها نیاز است و خانواده‌ها نقش مهمی دارند.

محمدی افزود: تولید موادمخدر در سطح جهان روز به روز در حال افزایش است و برابر ماده 28 قانون مبارزه با موادمخدر خودروهایی که در راستای حمل قاچاق توقیف می‌شوند باید در اختیار سازمان کاشف قرار گیرند که در استان خراسان جنوبی عزم جدی برای تجهیز یگان‌های کشف وجود ندارد.

انتهای پیام/غ

98 شهید مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.