در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاکید مقام معظم رهبری درباره زیارت قبر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

ضابط آستان عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: رهبر انقلاب در تعبیری می‌فرمایند شهر ری به واسطه مزار حضرت سیدالکریم (ع) قبله تهران است.

 

مصادف با فرارسیدن رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)،مهدی راضی نژاد ضابط آستان حرم  عبدالعظیم حسنی (ع)، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این‌باره گفت: آنچه در تاریخ درباب حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آمده است، همزمان با امامت موسی ابن جعفر به دنیا آمده بودند و محضر سه امام بزرگوار را درک کردند و هجرتشان به دستور امام هادی (ع) از مدینه به ری صورت گرفت. درباره شجره آن حضرت، عبدالعظیم حسنی (ع) به واسطه چهار امام معصوم نسبشان به امام حسن مجتبی(ع) می رسد. البته باید درنظر داشت که حضور عبدالعظیم (ع) در شهر ری به دلیل حکومت آن زمان مخفیانه بوده، اما چون ایشان به عنوان نماینده امام هادی (ع) در ایران بودند، بسیاری از سوالات شیعیان را پاسخ می دادند و از محدثین جلیل القدر بودند.

وی درادامه با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، احادیث بسیاری را از امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی(ع) نقل کرده است، بیان کرد: یکی از ویژگی هایی که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را نسبت به سایر امامزادگان ممتاز کرده، ثواب زیارت ایشان است که این مدال افتخار را در آن زمان امام هادی(ع) به حضرت سیدالکریم (ع) می دهد. نقل شده است شخصی در آن زمان از ری به عتبات عالیات به زیارت امام هادی (ع) می رود و سوالات خود را از این امام همام جویا می شود. امام هادی (ع) از او می پرسند: اهل کدام دیار هستید؟ آن شخص می گوید: «اهل ری هستم.» در این جاست که امام هادی (ع) این مدال افتخاری ثواب زیارت را به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می دهدند و می فرمایند :«من زار قبر عبدالعظیم الحسنی بِرِیْ، کمن زار الحسین بکربلا». به این معنی که اگر کسی قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را زیارت کند، به مثابه کسی که قبر جدم حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده است.

مدیر ضابط آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، با اشاره به فراضی از زیارت نامه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، درخصوص استقبال مردم از حرم این حضرت شریف افزود: دراین چند سال اخیر که آیت الله محمد ری شهری به آستان آمده است، استقبال و خدمت رسانی زائران خیلی خوب است. در بین طرح های صورت گرفته، بین الحرمینی مابین حرم حمزه سیدالشهدا (ع) و عبدالعظیم حسنی ساخته شد و خوشبختانه با آماری که ما تا امسال بدست آوردیم، سالانه 15هزار زائر به آستان عبدالعظیم حسنی (ع) مشرف می شوند و فکر می کنم بعد از حرمین امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، پر زائرترین آستان این مرقد شریف باشد.

راضی نژاد در پایان با اشاره به توصیه‌ای از مقام معظم رهبری و آیت الله خوش وقت، درخصوص شأن و منزلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، خاطرنشان کرد: به عقیده من هنوز هم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تهران غریب هستند، تعبیری مقام معظم رهبری دارند که می فرمایند:« آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به واسطه قبر این حضرت عظیم الشأن قبله تهران است.» و در توصیه آیت الله خوش وقت بیان می کند:«اگر مردم تهران هفته‌ای یکبار به زیارت عبدالعظیم حسنی (ع) نیایند، در حق حضرت جفا کردند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار