ماموریت اصلی دستگاه قضا اجرای عدالت است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت :ماموریت اصلی دستگاه قضایی درکشور اجرایی کردن عدالت به معنای واقعی کلمه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جلسه مشترک شورای اداری و قضایی گفت: کسانی که در حوزه قضایی در سمت‌های مختلف خدمت میکنند برای آن‌ها توفیق روز افزون داریم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت بهشتی و شهدای ۷تیر افزود: شهید بهشتی تلاش کردند با رعایت نظم، انضباط و عدالت در حد یک انسان در این مسیر خودش را تربیت و عمل کند.

امام جمعه کرمان  تاکید کرد:ماموریت اصلی دستگاه قضایی درکشور اجرایی کردن عدالت به معنای واقعی کلمه است.

وی بیان کرد: قاضی وقتی بر کرسی عدالت می‌شود باید تمام تلاشش صرف این باشد تا محکمه عدالت محور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: ارکان و پایه‌های عدالت را باید جدی بگیریم و خوب بشناسیم.

امام جمعه کرمان ارکان و پایه‌های عدالت را معرفت و شناخت عمیق، امانتداری، قاطعیت و انگیزه و اراده فراوان است که باید همه موارد خوب شناخته شود و این نیاز به اجتهاد و کوشش فراوان داد تا یک مسئله را در ابعاد مختلف بشناسیم و بتوانیم عدالت را اجرایی کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان هم با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه گذاری برای پیشرفت استان امری ضروری بوده و باید احیاء و بازسازی واحدهای تولیدی را در اسرع وقت دنبال کنیم افزود: سال گذشته ۶ هزار پرونده دعاوی دولت علیه مردم و مردم علیه دولت در استان کرمان داشتیم که یک آسیب جدی بوده و باید محل تنش بین مردم و دولت را کاهش داده و کنترل کنیم

یداله موحد افزود : از جمله مسولیت های خطیر و حساس شهید بهشتی ریاست دیوان عالی کشور و رییس شورای عالی قضایی بود که عالی ترین سمت قضایی در کشور محسوب می شد.

وی با تاکید بر اینکه شهید بهشتی به واسطه اقدامات تحولی که در این قوه انجام و ساماندهی که به امور قضایی دادند، موجب اعتبار و برکت قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی هستند تصریح کرد: تحقق و توسعه عدالت و خدمت در دستگاه قضایی باید مانند منش و مسلک شهید بهشتی در دهه ۶۰ با ایثار و مجاهدت اتفاق بیفتد.

موحد بیان کرد: قوه قضاییه یکی از ارکان و نهادهای حیاتی نظام جمهوری اسلامی است و موفقیت و کارایی این قوه، موفقیت نظام به حساب می آید و بالعکس نیز همین است و اگر توانایی لازم را برای تامین عدالت نداشته باشد بی اعتمادی و نارضایتی را در پی خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و به ویژه آحاد مردم باید به کمک قوه قضاییه بیایند لذا هم به افکار و اعتماد عمومی و هم مشارکت دستگاه های اجرایی نیاز دارد افزود: در زمینه احیاء حقوق عامه تاکید بر ورود دستگاه قضایی است و در این مسیر همکاری و همراهی دستگاه های متولی می تواند کمک شایان توجهی به نهاد قضایی داشته باشد.

موحد در ادامه اظهار کرد: در راستای حقوق عامه، بحث اسناد سجلی در جنوب استان مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و در راستای حل مشکلات مردم در اسناد اراضی باید کارهای جدی تری صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه قصد ما تقابل با دستگاه های اجرایی نیست و اصل بر تعامل و حرکت در مسیر حل مشکلات عمومی است بیان کرد: باید در ادارات روزنه های فسادانگیز را شناسایی و برنامه ریزی و برای حل آن کار کنیم تا سلامت نظام اداری را بالا ببریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه گذاری برای پیشرفت استان امری ضروری بوده و باید احیاء و بازسازی واحدهای تولیدی را در اسرع وقت دنبال کنیم افزود: سال گذشته ۶ هزار پرونده دعاوی دولت علیه مردم و مردم علیه دولت در استان کرمان داشتیم که یک آسیب جدی بوده و باید محل تنش بین مردم و دولت را کاهش داده و کنترل کنیم.

وی با اشاره به ثبت ۱۷۱ هزار مورد شکایت مردم در دیوان عدالت ادار اظهار کرد: این موضوع بسیار نگران کننده است و باید تلاش کنیم این مسائل کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه طرح دعوی بین دستگاه های دولتی موضوعیت ندارد و باید در ساز و کار قانونی که توسط استاندار تصمیم گیری می شود، رفع شود تصریح کرد: ایجاد ساختارهای موازی، موجب نگرانی است و باید امکانات تجمیع و با هم افزایی و همکاری کارها را اثربخش تر دنبال کنیم.
موحد با تاکید بر کنترل و نظارت مدیران بر مجموعه خود عنوان کرد: باید قوت علمی و تجربی نمایندگان حقوقی باید افزایش یابد.
انتهای پیام/ی

شورای مشترک قضایی و اداری استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار