ارومیه، بهشتِ ایران، میزبان گردشگران داخلی و خارجی

با آغاز فصل تابستان و شروع سفر‌های تابستانی ارومیه به استقبال مسافران می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی، از جمله کلان شهر‌های مهم کشور به شمار می‌رود. از یک سو ویژگی‌های طبیعی شگفت انگیز این منطقه و از سوی دیگر تاریخ و فرهنگ غنی آن، ارومیه را به شهر حائز اهمیتی در کشور تبدیل کرده است.
 
ارومیه، بهشتِ ایران، میزبان گردشگران داخلی و خارجی
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۱۹۷ هزار نفر از گردشگران داخلی به استان آذربایجان غربی سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۱ درصد افزایش داشته است.
 
وی اضافه کرد: امسال تعداد گردشگران خارجی هم با ۹ درصد افزایش به بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.
 
به گفته‌ی وی مجموعه‌های جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، غار سهولان مهاباد و موزه‌ی مردم شناسی ارومیه از عمده مقاصد گردشگران در استان بوده است.

مقبره سه گنبد، کلیسای ننه مریم، موزه‌ی مردم شناسی، غار تمتان، خانه انصاری، بازار تاریخی و مساجد جامع و سردار در ارومیه و عمارت کلاه فرنگی ماکو و دژ بسطام، از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.
 

 ارومیه میزبان نخستین نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی کشور

 
جباری با اشاره به اینکه برای تابستان برنامه‌های ویژه و اساسی تدارک دیده شده است، ادامه داد: از ۲۹ مرداد تا ۲ شهریور اولین نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در استان برگزار می‌شود.
 

جشنواره‌ها ظرفیت مطلوبی در جذب گردشگر هستند

 
وی گفت: با هدف معرفی دو محصول انگور و گیلاس، تابستان امسال جشنواره‌های انگور در ارومیه و سردشت و جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود.
 
جباری ادامه داد: این جشنواره‌ها نقش مهمی در معرفی استان به عنوان یک قطب مهم کشت این محصولات و تولید کننده فرآورده‌های مفید آن می‌باشد.
 
وی گفت: افزایش گردشگر داخلی و خارجی می‌تواند از نظر اقتصادی نیز برای استان مهم و مفید باشد.
 
جباری با بیان اینکه برنامه‌هایی در مرداد ماه امسال اجرا خواهد شد، افزود: راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری در ارومیه و شهرستان ها، اجرای طرح سفیران گردشگری و حمایت از کالای ایرانی از طریق حرکت چند خودرو، تور‌های تخصصی گردشگری به منظور پوشش اوقات فراغت دانش آموزان، توزیع نقشه راهنما گردشگری و برگزاری جشن‌ها و نمایشگاه‌های گردشگری از برنامه‌های سازمان می‌باشد.
 
گزارش از فاطمه یوسفی
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.