آمادگی مسجد جامع ارومیه برای استقبال از مسافران تابستانی

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت:مسجد جامع ارومیه آماده پذیرائی از مسافران تابستانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جلیل جباری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  آذربایجان غربی گفت: مسجد زیبا و تاریخی جامع ارومیه از ابتدای خردادماه سالجاری برای بازدید علاقمندان و به ویژه گردشگران تابستانی آماده شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در این خصوص افزود: شبستان اصلی مسجد در سال ۱۳۹۴ و پس از انجام مرمت‌های لازم بازگشائی شد و همزمان محراب گچی مسجد نیز که بزرگترین محراب مساجد دوره ایلخانی است مورد مرمت قرار گرفته و حفاظ شیشه‌ای برای محافظت از آن تعبیه گردید.

وی اضافه کرد: به منظور دستیابی به داده‌های فرهنگی و تاریخی، سال گذشته کاوش‌ها و پژوهش‌های باستان شناسی در کف گنبدخانه انجام شده و اعوجاج آن اصلاح شده و به شکل زیبائی آماده بازدید محققین و پژوهشگران می‌باشد.

جباری ادامه داد: برای مرمت و احیای بخش‌های داخلی و خارجی شبستان و مرمت گنبدخانه و سایر قسمت‌های این مسجد از سال ۹۳ تا کنون مبلغ ۳ میلیارد ریال هزینه شده است که اقدامات اساسی نیز در سال جاری با احیای حجرات آن پی گیری می‌شود.

وی با اشاره به مجاورت مسجد با بازار تاریخی ارومیه ادامه داد: بازگشائی شبستان مسجد موجب شده تا بازاریان و سایر کسبه بتوانند از درب حیاط مسجد که به سمت بازار است وارد شبستان شده و فریضه دینی خود را بجای بیاورند.

جباری یادآور شد: علاوه بر عملیات مرمت و احیاء، اقدام به استقرار یک نفر از راهنمایان گردشگری درمحل مسجد نموده ایم تا در طول تابستان و ایام مسافرت، مسافرین و علاقه‌مندان داخلی و خارجی را با تاریخ این مسجد بعنوان یک اثر تاریخی و مذهبی استان آذربایجان غربی آشنا گردند.

انتهای پیام/م

مسجد جامع ارومیه آماده پذیرائی از مسافران تابستانی می‌باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.