فرماندار تکاب؛

۲۰ هزار گردشگر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

فرماندار تکاب با اشاره به افزایش ۳ برابری گردشگران نوروزی تخت سلیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال ۲۰ هزار گردشگر نوروزی از این میراث جهانی بازدید کردند.

علی مکرمی فرماندار تکاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به افزایش 3 برابری گردشگران نوروزی تخت سلیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال 20 هزار گردشگر نوروزی از این میراث جهانی بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 گردشگر خارجی از این اثر بازدید کرده بودند، افزود: امسال بیش از 200 نفر از بازدیدکنندگان نوروز را مسافران خارجی از کشورهای همسایه و اروپایی تشکیل داده بودند.

مکرمی اظهار داشت: سه هزار گردشگر نوروزی نیز از کوه میان تهی زندان سلیمان تکاب در سه کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان بازدید کرده و به قله این کوه مخروطی شکل صعود کردند.

وی همچنین بیان کرد: در نوروز امسال بیش از 10 هزار مسافر از خدمات چادرها و اکیپ های ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب بهره مند شدند.

مکرمی افزود: 2 هزار و 348 نفر روز نیز در مراکز اقامتی ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان اقامت کردند.

به گفته وی 643 گردشگر نوروزی که برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی روستاهای نصرت آباد، بدرلو و قینرجه به عنوان روستاهای هدف گردشگری تکاب سفر کرده بودند در اقامت های بوم گردی این روستاها اسکان یافتند.

فرماندار تکاب با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه و بازآفرینی آئین های سنتی منطقه و نمایشگاه های صنایع دستی و مردم شناسی مجموعه تخت سلیمان، اضافه کرد: تهیه برنامه های مختلف خبری و تصویری برای معرفی جاذبه های گردشگری تکاب و راه اندازی پویش گردشگری و مسافرت های نوروزی در فضای مجازی با همکاری دوستداران میراث فرهنگی از مهمترین دلایل افزایش گردشگران نوروزی تکاب در عید نوروز 1397 است.

مکرمی گفت: در نوروز امسال علاوه بر هتل ها و مهمانپذیر ها، 2 باب مدرسه شبانه روزی با 40 اتاق مجهز و ظرفیت 300 نفر در شهر تکاب و بخش تخت سلیمان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد.

مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 شمسی به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

 نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی در مجموعه تخت سلیمان تکاب به یادگار مانده است

به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.
 نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی در مجموعه تخت سلیمان تکاب به یادگار مانده است.

شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 160 اثر ملی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.