اتفاقات در بازار ارز هدايت شده از سوی دشمن برای خلع اعتماد و اميد ملت ایران است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: خروج یکطرفه آمریکا از برجام اعلام رسمی، صریح و شفاف جنگ اقتصادی با ایران و برای گرفتن اعتماد و امید مردم به آینده بویژه از طریق اتفاقات بازار ارز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدجواد ساداتی نژاد، در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: باوجود اینکه ایران به تعهداتش عمل کرد آمریکایی ها یک طرفه از برجام خارج شدند و با انتقال اتاق جنگ وزارت دفاع به وزارت خزانه داري آمريكا یک جنگ اقتصادی را به رسمیت، شفافیت و صریح شروع علیه ایران شروع کردند.

به گفته وی، شرایطی که الان در کشور با خروج آمریکا از برجام داریم یک تجربه ای بر تجارب ما در کشور گذاشت و منشا اثر در آینده بویژه برای شناخت جوانان و نوجوانان از آمریکا شد.

وی با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام حامل این پیام بود که «آمریکا قابل اعتماد نیست» افزود: اگر در طول 40 سال اخیر بعضی ها بویژه هر جوان، نوجوان و فرد ایرانی که در مورد رابطه ایران و آمریکا شبهه، سوال یا نقدی داشتند امروز به شفافیت و روشنی دریافتند آمریکا قابل اعتماد نیست و چرا روابط ایران وآمریکا تا به امروز اینگونه شکل گرفته است.

اتفاقات در بازار ارز هدايت شده از سوی دشمن برای خلع اعتماد و اميد ملت ایران است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمريكا جنگ اقتصادي خود عليه ايران را باصراحت و ادبيات زشت اعلام كرده و مواضع و نتايج خود را در اين جنگ نا برابراقتصادي پيش بيني و اعلام كرده است گفت: حتی اتفاقات در بازار ارز هدايت شده و برنامه ريزي شده از سوی دشمن با هدف گرفتن اعتماد و اميد مردم ايران از آينده است.

ساداتی نژاد، با تاکید بر اینکه آنها یکی از خاکریزهای مهمی که در ایران می خواهند نابود کنند خاکریز امید و اعتماد ملت ایران است و اجرای برنامه های آن را توسط عناصر نفوذی در داخل شروع کردند گفت: توجه به این مهم دقت مردم و مسولین را می طلبد تا حربه دشمن را خنثي كند.

وی اظهارداشت: 40 سال است ملت قدرتمند ایران از گردنه های سخت ومختلف عبور کرده است و در مقابل همه دنیا ایستاده است حتی دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ سخت را که حتی یک سیم خاردار به ایران نمی داند با موفقيت گذراند امروز كه دیگر شرايط ايران مطلوب تر از دوران دفاع مقدس است و کشور و ملت ما در اوج قدرت و توانمندي است مي تواند با موفقيت از ميدان جنگ اقتصادي خارج شود.

وي ادامه داد: امروز دنيا شيشه اي تر شده است و هيچكس توان بتن ريزي و ديواركشي به دور هيچ كشوري را ندارد از اين رو دشمن با پمپاژ يك حجم وسيعي از نگراني و اضطراب به دنبال ضعیف کردن ملت در بستر امید، اعتماد و وحدت درقالب جنگ اقتصادي است تا بتواند به اهداف خود برسد.

لزوم اطلاع رسانی، شفاف سازی و آموزش دولت به مردم در مورد وضع موجود

به گفته وی، دولت در شرایط حساس و خطیر کنونی با اقتدار، تدبیر، برنامه ریزی منسجم و گفتگوی نزدیک به نزدیک با مردم، اطلاع رسانی، شفاف سازی و آموزش از دسیسه ها و حربه های دشمن می تواند اوضاع را کنترل و به مردم آرامش و اطمینان خاطردهد که این دوره را نیز با مشارکت و همراهی آنها با سربلندی و اقتدار پشت سر خواهندگذاشت همانطور که در جنگ تحمیلی در دفاع از میهن اسلامی در صحنه و میدان حاضرشدند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور عزیز ایران به دست دشمن بیفتد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، مشارکت مردم ايران و همکاری با دولت در جنگ اقتصادي با دشمن را خواستارشد و گفت: البته تیم دولت نیز با خروج آمریکا از برجام اکنون نیاز به باسازی و تعویض دارد و بايد متوجه باشد كه از منابع انساني و نخبگان قدرتمند، توانمند، صاحب فكر، انديشه و خلاقيت در حوزه اقتصاد كه امروز در حاشيه قرار دارند استفاده كند و آنها را به ميدان آورد و از آنها استفاده كند همانگونه که مربی یک تیم فوتبال با گل خوردن و ضد حمله افراد تیم خود را در دفاع، تهاجم و گلزنی تعویض و بازسازی می کند.

ساداتی نژاد، استفاده یک فرمانده در جنگ از قوی ترین سربازان خود در برابر دشمن را تاکیدکرد و گفت: دولت نیز امروز در این جنگ اقتصادی و نرم باید از قوي ترين، باهوش ترين، مقتدرترين، با ايده ترين و خلاق ترين نخبگان كشور در پشت خاكريز جنگ اقتصادي كشور در حوزه هاي اجرا، مديريت و مشاوره و اقتصاد استفاده کند و كمك بگيرد تا این پیچ خطرناک را پشت سر بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامي رؤساي جمهور با هوش آمريكا نیز که بر عليه جمهوري اسلامي ايران خدعه کردند شکست خوردند این رييس جمهور نادان و عجول که دیگر جای خود دارد گفت: ترامپ حتي در خروج از برجام نيز عجله كرد و نادانی و حماقت خود را اثبات کرد.

به گفته وی، ملت ايران توان مقابله با جنگ اقتصادي دشمن و عبور مقتدرانه، پيروز مندانه و سرافرازانه از اين گردنه سخت و جنگ اقتصادي با دشمن را نشان خواهند داد چرا كه جوانان غيرتمند، مردم شجاع و عزتمند و رهبر فرزانه اي داريم كه در دنيا بي نظير است و به دقت اوضاع را رصد مي كند و اگر ما در تبعيت از رهبري ضعفي نداشته باشيم با سرعت و با موفقيت از گردنه جنگ اقتصادي با دشمن عبور خواهيم كرد.

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل توان برنامه ريزي نخبگان و انديشمندان ايران در حوزه اقتصادي براي مقابل با جنگ اقتصادي دشمن را یادآورشد و گفت: رسيدن به اين هدف نيازمند برنامه اي منسجم و مقتدرانه در مديريت و ايستادگي و مقاومت با اتكا به نيروي ايمان است.

ساداتي نژاد، رسيدن به اين مهم را نيازمند وحدت و همدلي جامعه ، مردم و مسوولین تصریح کرد و گفت: از دولت انتظار مي رود با وحدت و همدلي و پرهيز از دميدن به اختلاف تمام تلاش و قدرت خود را براي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن به كار بگيرد.

پيام مثبت رييس جمهور در پذیرش نقد مخالفان شروع فهم مطلوب شرایط جدید برای مقابله است

وي اين پيام رييس جمهور مبني بر اينكه «در مقابل منتقدين و مخالفين سر خم مي كنم و دست آنها را مي بوسم» مثبت و شروع فهم مطلوب شرایط جدید برای مقابله دانست و گفت: امروز نيازمندچنين تفكري هستيم چرا كه مردم ايران طي 40 سال گذشته ثابت كرده اند با وحدت و همدلی هيچگاه زير بار حرف زور نمي روند این بارنیز این استقلال و عزت طلبی را همه به دنیا و آمریکا نشان خواهندداد.

به گفته وی، نقش مدیرانی که تدبیر و شجاعت خوبی در بزنگاه های اقتصادی دارند در کنترل اوضاع بازار و وضعیت اقتصادی تاثیرگذار و سازنده است

همانطور که وزیر جوان ما با شجاعت و در بزنگاه اقتصادی به موقع عمل کرد و لیست افرادی که از ارز دولتی استفاده کردند برای اطلاع مردم قابل نمایش و عمومی کرد.

ساداتی نژاد، گفت: ما در شرایط جنگ نرم و جنگ اقتصادی حضورباهوش ترین مدیران و نخبگان اندیشمند و با ایده را برای تدبیر امور و حل مشکلات نیازمندیم.

اقدام به موقع و بازدارنده قوه قضائیه در برخورد با اخلالگران بازار و ارز

به گفته وی، اقدام به موقع و قدرتمند و بازدارنده قوه قضائیه نیز در برخورد با کسانیکه در بازار ارز اخلال ایجاد می کنند و عده ای سودجیان و منفعت طلبان اقدام خوب و موثری در تثبیت بازار ارزمی شود.

ساداتی نژاد، لزوم ایجاد امنیت، روحیه امید ، اعتماد و همدلی و وحدت را برای مردم ضروری دانست و گفت: بخشی از امنیت و امیدبخشی برای مردم از طریق همین برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی و اخلاگران در بازار ارز ایجاد می شود.

وی در پایان افزود: البته دولت با تغییر تیم خود در امور مدیریتی ، اقتصادی و مشاوره نیز با یک تدبیر ویژه سریع تر می تواند بحران های اقتصادی را مدریت و کنترل کند و به سلامت مردم و کشور را از این مسیر به سلامت عبوردهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.