افزایش بیش از ۲.۵ برابری قاچاق کالا به خراسان جنوبی

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استان گفت:قاچاق کالا به خراسان جنوبی بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حسنی مقدم دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استان گفت:در سه ماه نخست امسال 4 میلیارد و 700 میلیون تومان کالای قاچاق به خراسان جنوبی وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 164 درصد افزایش داشت.

 

وی افزود:در مدت مشابه سال گذشته بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان کالا به خراسان جنوبی قاچاق شد.

حسنی مقدم دلیل افزایش قاچاق کالا را قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر ارتباطی استانهای جنوب و جنوب شرق با استانهای شرقی و شمالی و همچنین افزایش برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان عنوان کرد.

 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استان گفت:پارچه،سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و مواد خوراکی، فرآورده های نفتی و پوشاک بیشترین اقلام قاچاق شده به خراسان جنوبی در سه ماه گذشته است که در خصوص آن 947 متهم قاچاق کالا نیز دستگیر شدند.


وی با اشاره به تشکیل 935 فقره پرونده قاچاق کالا در سه ماه گذشته افزود:از این تعداد 931 پرونده با ارزش کمتر از صد میلیون تومان و 4 پرونده با ارزش بیش از صد میلیون تومان است.


حسنی مقدم همچنین چای، دام و لوازم خانگی را از کم ترین کالاهای قاچاق شده به خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه بیشترین قاچاق کالاها در حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی و خوراکی بوده است از هم استانی ها می خواهیم که برای خرید اقلام مورد نیاز خود به فروشگاههای مجاز مراجعه کنند و از برچسب سلامت کالاها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/غ

قاچاق کالا به خراسان جنوبی بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافت

برچسب ها: قاچاق ، کالا و ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.