رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از توقیف محموله 47 رأسی دام سبک بدون مجوز دامپزشکی در نهبندان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛راه‌ انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:خودروی حامل 47 رأس گوسفند و بز بدون هویت و سابقه بهداشتی مشخص که از زابل بارگیری و به مقصد شهرستان سربیشه تردد می کرد با هوشیاری مأموران ایست و بازرسی معدن حاجات این شهرستان متوقف شد.

 

وی با اشاره به اینکه هرگونه حمل و نقل دام و طیور و فرآورده های خام دامی مستلزم دریافت مجوز بهداشتی-قرنطینه ای دامپزشکی از شهرستان مبدأ است،افزود:از دلایل اصلی شیوع بیماری ‌های واگیر دامی و خسارات اقتصادی فراوان به سرمایه دامی کشور حمل ‌و نقل غیر مجاز دام بوده که نیازمند رسیدگی بیشتر،برخورد قانونی قاطع و همکاری تمامی ادارات ذیربط با دامپزشکی است.

 

راه انجام گفت:شرایط مطلوب در بخش کنترل،ریشه‌کنی و مراقبت از بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان حاصل برنامه ریزی ها و صرف امکانات و به کارگیری نیروی انسانی در سالیان متمادی در این شهرستان بوده و بی توجهی به این موضوع علاوه بر تهدید سرمایه های دامی کشور، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر روبرو می کند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از مردم خواست برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری‌ های مشترک بین دام و انسان، ضوابط و مقررات بهداشتی - قرنطینه ای  دامپزشکی را رعایت کنند.

 

وی افزود:از ابتدای امسال 20 محموله دام زنده غیر مجاز شامل 75 نفر شتر،124 رأس گوسفند و 11 رأس گاو که از استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل می‌شدند،قبل از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.