استاندار خوزستان:

5 روز دیگر کیفیت آب در آبادان و خرمشهر بهبود می یابد

استاندار خوزستان از تکمیل خط انتقال دوم طرح غدیر تا 15 تیر ماه و بهبود کیفیت آب در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شامگاه گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی افق روشن شبکه استانی خوزستان درخصوص حل مشکل آب آبادان و خرمشهر بیان داشت: اعتبار لازم از سوی هیات دولت در سال 1396 به منظور اجرای خط آبرسانی غدیر 2 به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اختصاص یافت و مقرر شد این طرح در مدت 10 ماه در حدود 100 کیلومتر خط لوله اجرا گردد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این خط لوله تاکنون بیش از 9 هزار میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: کارهای اجرایی این طرح در مراحل پایانی قرار دارد.

شریعتی، هدف دولت خدمتگزار را تامین آب شرب با کیفیت 600 میکروموس از آب رودخانه دز در مدت زمان 3 سال به 25 شهر از جمله؛ آبادان، شادگان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار و یک هزار و 609 روستا در قالب طرح انتقال آب غدیر عنوان نمود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه 48 تانکر در آبادان و 18 تانکر آبرسانی در خرمشهر فعالیت دارند اذعان داشت: طی روز گذشته 90 هزار لیتر آب معدنی در 2 شهرستان توزیع شده است و این کار تا بهبود وضعیت آب شرب ادامه خواهد یافت.

استاندار خوزستان عامل افزایش شوری آب در چند روز گذشته در آبادان و خرمشهر را بدلیل ترکیدگی خط لوله انتقال آب از طرح غدیر یک عنوان و اظهار کرد: در این 3 روز مجبور به برداشت آب از بهمنشیر و کارون بودیم که در این مدت میزان سختی و شوری آب این شهرستان به 12 هزار میکروموس بر متر مکعب رسید.

غلامرضا شریعتی در ادامه افزود: با تعمیر این خط لوله میزان سختی آب شهرهای خرمشهر و آبادان کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اجرای سد خاکی بر روی رودخانه کارون به منظور جلوگیری از نفوذ آب شور دریا به کارون بیان داشت: با تامین حق آبه مورد نیاز پیش بینی می‌شود آب کشاورزی زمین‌های پایین دست کارون نیز تامین گردد.

شریعتی تصریح کرد: سیاست‌ها و مطالعات آبرسانی وزارت نیرو در استان خوزستان متمرکز بر انتقال آب از طریق رودخانه ‌های استان است و در بحث پدافند غیر عامل به فکر ایجاد آب شیرین کن در استان هستیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: درحال حاضر واحدهای آب شیریکن در خرمشهر و آبادان فعال هستند، ضمن اینکه سرمایه‌گذارانی از هلند و اتریشی بازدیدهایی جهت اجرای طرح‌های آب شیرین کن از استان انجام دادند.

وی در خصوص برخی خبرهای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص انتقال آب به کویت و بصره عراق اذعان کرد: به هیچ کشوری آب نمی‌دهیم و خودمان آب را نیاز داشته و زمینه برای مصرف آن را داریم و برخی با مطرح کردن این ادعاها قصد ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین را دارند.

صابر علیدادی، معاون آبرسانی آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه 17 اکیپ به صورت شبانه‌روزی در حال کار برای تکمیل خط دوم غدیر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هستند اذعان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده قرار بود این خط تا پایان شهریورماه به اتمام برسد.

وی اتمام و بهره برداری این طرح تا 15 تیر ماه سال جاری را منوط به اختصاص اعتبار مورد نیاز و حمایت استاندار خوزستان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

رفع مشکل شوری آب در خوزستان

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۷
امیدوارم این مشکل برای همیشه بر طرف شه