اسپوتنیک: تضعیف نفوذ ایران در منطقه در راستای منافع روسیه نیست

یک تحلیلگر آمریکایی می‌گوید خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه نتیجه عملی تحولات میدانی است و مسکو درباره ایران با واشنگتن توافق نخواهد کرد.

خروج آمریکا از سوریه نتیجه تحولات میدانی است؛ تضعیف نفوذ ایران در منطقه در راستای منافع روسیه نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار گفتگویی نوشت خروج ایران از سوریه در راستای منافع روسیه نیست.

«توماس والِن» تحلیلگر ارشد سیاسی آمریکا در گفتگو با «اسپوتنیک» در پاسخ به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های آمریکایی در خصوص توافق ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ بر سر خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه، در نشست آتی گفته است: اگر چنین خبری را شبکه سی‌ان‌ان منتشر کرده به احتمال زیاد از سوی کارکنان کاخ سفید به بیرون درز کرده است و به احتمال زیاد درست باشد.

به گفته «توماس والِن»، جنگ سوریه شکستی تمام عیار برای نیروهای مخالف بشار اسد بوده است. نیروهایی که آمریکا و ائتلافش از آنها حمایت می‌کردند. در واقع خروج آمریکا و متعاقب آن فرانسه و دیگر کشورهای ائتلاف از خاک سوریه، بیش از آنکه نتیجه خواسته واقعی آنها باشد، نتیجه تحولات واقعی و میدانی جنگ سوریه است که شکست را بر آنها تحمیل کرده است.

وی در پاسخ به اینکه برخی گفته‌اند احتمالا در نشست آتی ترامپ و پوتین، روسیه توافق می‌کند تا به آمریکا در کاهش حضور ایران در سوریه کمک کند، گفت: قطعاً کاهش نفوذ ایران در منطقه در راستای منافع روسیه نیست. روسیه حضور نظامی در خاورمیانه دارد، چیزی که از زمان امپراطوری تزار در پی آن بوده است. و ایران هم‌‎اکنون متحد بزرگ روسیه است و به نظرم صرف‌نظر از برخی اظهارنظرهای مبهم مقامات روسی، بحث خروج ایران از سوریه رخ نخواهد داد.

جان بولتون،‌ مشاور امنیت ملی دولت ترامپ یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان در مسائل سوریه به روسیه اعتماد کرد با اشاره به دیدار آتی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین مدعی شد: هنگامی که این دو با هم دیدار کنند خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. احتمالاتی درخصوص گفتگوهای گسترده‌تر درباره کمک روسیه به خروج نیروهای ایرانی از سوریه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار