جذب ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی

مدیر صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی از جذب ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این صندوق خبر داد.

علیرضا آخوندزاده مدیر صندوق کار آفرینی امید در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ب با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید نیز به عنوان یکی از بانک‌های عامل، پرداخت کننده تسهیلات اشتغال روستایی می‌باشد، افزود: تا به امروز ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در سطح استان جذب شده است که بیشتر در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و صنعت فعالیت دارند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید با اشاره به ویژگی طرح ها افزود: پرداخت تسهیلات بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه روستایی یا عشایری صورت می‌گیرد به این معنا که متقاضیان باید نیاز‌ها و مزیت‌های منطقه خود را شناسایی کنند و بر اساس آن طرح‌های خود را ارائه دهند.
 
آخوندزاده متذکر شد: اگر یک منطقه مزیت دامداری دارد، تسهیلات روستایی با این رویکرد پرداخت می‌شود که متقاضی حتما به سراغ دام همراه با اصلاح نژاد برود که بهره‌وری داشته باشد و لذا پرداخت وام در حوزه‌هایی که اشتغالشان ثبات ندارد یا احتمال انحراف منابع در آن است، صورت نمی‌گیرد.
 
وی ادامه داد: درصورتی که اولویت یک منطقه روستایی تولید گیاهان دارویی یا صنایع دستی و بسته بندی باشد یا در یک منطقه عشایری بحث تولید نان ودامداری سنتی مزیت داشته باشد، منابع به آن سمت جهت دهی می‌شود، بنابراین طرح‌ها ترجیحا باید در جهت مزیت‌های آن منطقه روستایی وعشایری باشد.
 
وی به شناسایی روستا‌های هدف در قالب "یک روستا یک محصول "، "روستای بدون بیکار" و "روستای تک محصول " اشاره کرد و افزود: با تعامل و جلسات فشرده‌ای که با فرمانداران و بخشداران در سطح شهرستان‌ها شده است جهت شناسایی حداقل ۳۰ روستا در سطح استان بر اساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای اقدام خواهیم نمود تا بتوانیم با حمایت و ساماندهی طرح‌های روستایی ادعا کنیم که در روستا می‌توان کار انجام داد.
 
بر این اساس همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران روستایی علاقمند به فعالیت و سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.
 
انتهای پیام/م
 

پرداخت تسهیلات روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.