آغاز به کار کانون کارآفرینی کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه

کانون کارآفرینی اساتید ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه آغاز بکار کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین زاده رییس دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به پتانسیل دانشگاه در خصوص پژوهش و حوزه کسب و کار گفت: دانش آموختگان دانشگاه باید وارد بطن جامعه بشوند، تا بتوانند در حوزه تخصص خود با درک صحیح مشکلات جامعه خود، باری را از دوش مردم و کشور بردارند.

وی با اشاره به سرمایه عظیم جوانان در کشور تاکید کرد: دانشجویان و دانش آموختگان باید رویکرد خود را برای توسعه کارهای ابتکاری و نو قرار دهند .
حسین زاده گفت: یکی از کارهای بسیار موثر و خوب در حال اجرا در دانشگاه پیام نور ، افتتاح مراکز و حوزه های مشاوره اشتغال و کارآفرینی است که هدف اصلی از ایجاد این مراکز ترویج کارآفرینی به عنوان یک ابزار موثر در توسعه ملی، ارتقاء جایگاه و منزلت کارآفرینی است.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه یادآور شد: امیدواریم راه‌اندازی این کانون منجر به تربیت و پرورش دانش آموختگان مهارتی کارآفرین، ارتباط دانشجویان با کارآفرینان به منظور استفاده از تجربیات و ایجاد شبکه‌ای بین دانشگاه، صنایع و کارآفرینان شود.
کریم زاده مسئول کارآفرینی و پژوهش دانشگاه  پیام نور ارومیه در خصوص ایجاد مراکز کار آفرینی گفت: این مراکز با هدف ارائه مشاوره‌های شغلی به دانشجویانی که درصدد راه‌اندازی کسب و کار جدید هستند و نیاز به مشاوره شغلی جهت رفع مشکلات و موانع کسب و کار دارند، ایجاد شده و خدماتی در راستای بهبود توسعه کسب و کار کسانی‌که براساس علاقه ، استعداد، مهارت رشته تحصیلی و یا نیاز بازار، مشاوره‌های مختلفی ارائه می دهد.
وی افزود : هدف اصلی ایجاد کانون کارآفرینی دانشگاه استعداد سنجی ، هدایت حرفه ای دانشجویان، آشنایی با انوع الگوهای جستجوی شغلی و کاریابی، برگزاری کارگاه های آموزش کارآفرینی و مهارت های شروع کسب و کار، تشکیل اتاق ایده های کارآفرینی دانشجویی و برگزاری دوره های دانشجویی کارآفرینی می باشد.
وی با بیان این که فرد کارآفرین با ایده جدید محصول و خدماتی نو ارایه می دهد، اظهار کرد: همه ما بایستی برای ارتقاء کارآفرینی و نوآوری در جامعه تلاش کنیم و اظهار امیدواری کرد تا با نگاه جدید بتوانیم در آینده کشور اثرگذار باشیم و در بحث تولید و اشتغال گام های اساسی برداریم.

کریم زاده افزود : فعال کردن بخش خصوصی به تنهایی موجب نخواهد شد تا خلاقیت و نوآوری در کشور رشد کند مگر این که به دنبال ایده های جدید باشیم. و با استفاده از جوانان و افراد متخصص و صاحب ایده می توان جهت ایجاد اشتغال پایدار گامهای مهم و اثر بخشی را برداشت.

انتهای پیام/م

شروع فعالیت کانون کارآفرینی کارکنان دانشگاه پیام نور ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.