برخورداری گیلان از ظرفیت بالای گردشگری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حوزه گردشگری گیلان از ظرفیت‌های مناسب و بالقوه‌ای برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عیسی منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان روند توسعه گردشگری گیلان را مطلوب و ارزشمند عنوان کرد و گفت: گیلان دارای برنامه مشخص و اثربخشی منطقه‌ای ممتازی است و از این حیث نگرانی تامین منابع برای این استان وجود ندارد.

وی افزود: حوزه گردشگری و بوم گردی از حوزه‌های فعال و زودبازدهی است که به وسیله آن با مبلغ کم می‌توان شغل ایجاد کرد و عمران و آبادانی و توسعه را سبب شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به پرداخت تسهیلات در حوزه صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: قانون، محدودیت‌هایی در صنعت کارخانه‌ای ایجاد کرده که موجب محدودیت در پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها شده و تنها برای شهرک‌های زیر ۱۰ هزار ظرفیت امکان پرداخت سرمایه در گردش تا ۱۲ درصد در ابتدای طرح وجود دارد.

منصوری به یارانه اشتغال فراگیر اشاره و تصریح کرد: بر اساس توافق این یارانه ها، تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی در انتهای طرح واگذار می‌شود.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان نیز در این نشست از تهیه و تدوین برنامه جامع توسعه گردشگری گیلان با ۳۲ محور اشتغالزایی با ظرفیت ۷۰ هزار شغل خبر داد.

وی با اشاره به تهیه و تدوین طرح جامع توسعه گردشگری گیلان گفت:: برای اجرایی شدن این طرح، اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

 

انتهای پیام/ع

روند مطلوب توسعه گردشگری در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.