آیت‌الله مصباح یزدی خطاب به رابطین جامعه ایمانی مشعر:

ضرورت ترویج شور دینی در میان مردم/لازمه جامعه اسلامی پرهیز از حسد و خودخواهی است

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر ضرورت ترویج شور دینی در میان مردم گفت:با همت عالی و بدون چشم داشت دنیوی خدمت‌رسانی کنید.

ضرورت ترویج شور دینی در میان مردم/لازمه جامعه اسلامی پرهیز از حسد و خودخواهی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله مصباح یزدی،استاد برجسته حوزه علمیه چهارشنبه شب در دیدار  رابطین جامعه ایمانی مشعر که در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به خدمات امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) از زحمات گذشتگان و انبیا و اولیا استفاده کرد و جامعه را در مسیر سعادت قرار داد.

وی با اشاره به ثمرات دیدار مؤمنان با یکدیگر افزود: ملاقات مؤمنان با یکدیگر و تبادل اطلاعات، تجربیات و بصیرت‌افزایی آن‌ها آثار مثبت بی‌شماری دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در مسائل مختلف اگر می‌خواهیم که انتخاب درستی داشته باشیم باید دو مقوله مهم را مدنظر قرار دهیم که مقوله اول شناخت و مقوله دوم جاذبه و کشش است.

وی ادامه داد: اگر نسبت به کاری که می‌‌خواهیم انجام دهیم، شناخت صحیح نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق عمل کنیم؛ همچنین اگر در انجام کار جاذبه و کششی در ما وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم برای انجام آن کار اقدام کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر ضرورت کار گروهی گفت: بدون تردید انجام کارها و فعالیت‌ها به‌صورت انفرادی بسیار سخت‌تر از کار گروهی و جمعی است؛ در کارهایی گروهی هم‌افزایی صورت می‌گیرد و توان ما برای انجام کار چندین برابر می‌شود و در نهایت نیز نتیجه کار گروهی قابل مقایسه با کار فردی نیست.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بهترین مثال برای نتیجه‌ موفق در کار گروهی و تشکیلاتی انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با شناخت صحیح ظرفیت‌های موجود در جامعه و با توجه به اشتراکات اجتماع دست به حرکت عظیمی زد که بسیار ثمربخش است.

وی ادامه داد: خداوند متعال بر مسلمانان عصر حاضر منت نهاد و نعمت جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) را بر ما ارزانی داشت که در طول تاریخ کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر بوده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سایه شناخت دین علیه رژیم پهلوی فعالیت کردند و اعتقاد داشتند که شناخت صحیح تنها از ناحیه دین حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سایه شناخت دین، شاگردان بسیار توانمندی تربیت کرد اظهار کرد: مهم‌ترین عامل محرکی که دل‌های همه ما را به هم نزدیک می‌کند نور سیدالشهدا(ع) است و امام خمینی(ره) از این نور خدایی برای اصلاح و سعادت جامعه استفاده کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: ما نیز باید نسبت به جامعه و عوامل محرک شناخت پیدا کنیم و از این عوامل در مسیر انقلاب اسلامی استفاده مناسبی داشته باشیم همان‌گونه که امام خمینی (ره)، سیدالشهدا را عامل محرک مردم می‌دانستند و فرمودند ما هرچه داریم از محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه محبت به امام حسین(ع) منحصر به عزاداری نیست و باید در مسیر ایشان حرکت کنیم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم یک جامعه اسلامی داشته باشیم باید از حسد و خودخواهی پرهیز کنیم؛ ما به دنبال این هستیم که نه تنها خودمان به بهشت و سعادت برسیم، بلکه دیگران را نیز به همین مسیر هدایت کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر ضرورت ترویج شور دینی در میان مردم، خطاب با اعضای جامعه ایمانی مشعر گفت: افتخار شما این است که به شناخت صحیح رسیده‌اید و دنبال هدایت دیگران نیز هستید.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه باید دشمنان و دوستان دین را بشناسید خاطرنشان کرد: شما برای رسیدن به اهداف خود باید ادبیات ویژه‌ای داشته باشید؛ همچنین سعی کنید همت عالی داشته باشید و بدون چشم داشت دنیوی به خدمت‌رسانی به اسلام و انقلاب بپردازید.

انتهای پیام/ش

دیدار رابطین جامعه ایمانی مشعر با آیت الله مصباح یزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار