آیت‌الله ‌مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق:

قرآن،بهترین راه تربیت نفس/غرور و حسد سبب سقوط انسان می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:بهترین راه برای تربیت خودمان، انس بیشتر با قرآن و فهم معارف قرآنی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله مصباح‌یزدی،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: غرور و حسد سبب سقوط انسان می‌شود و شیطان تلاش می‌کند به وسیله این خصوصیات انسان را فریب دهد.

وی با بیان اینکه شیطان برای فریب دادن انسان‌ها برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: باید به وسیله تقویت عقاید و تهذیب نفس و فراگیری احکام از فریب خوردن توسط شیطان مصون باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه میان رفتار انسان و ایمان وی ارتباط بسیار نزدیکی وجود دارد، تصریح کرد: آلودگی‌های روحی که به دلیل گناه ایجاد می‌شود سبب می‌شود ایمان انسان ضعیف شود، عاقبت گناه کاری کفر است و کسی که گناه کار شود اعتقادات خود را از دست می‌دهد.

آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد: معتقدیم که نازل کننده قرآن و همه معلومات علم دارد و از باب محبت و لطفی که به انسان‌ها دارد می‌خواهد بهترین راه زندگی را همه انسان‌ها انتخاب کنند.

وی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن کریم افزود: باید قدر قرآن کریم را بدانیم چون بهترین راه سعادت را به انسان نشان داده است، هرقدر معرفت مان به قرآن بیشتر باشد بهتر می‌توان از آن بهره گرفت واز هرآیه در جای خود استفاده کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بهترین راه که می‌توان برای تربیت خودمان انتخاب کنیم و از مراحل مختلف برای تکامل بهره مند شویم انس بیشتر با قرآن و فهم معارف قرآنی و استفاده از فرمایشات اهل بیت (ع) و سیره عملی آن‌ها است.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق

برچسب ها: سخن بزرگان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
به تازگی در یک خبرگزاری بیان شده که مساجد کل کشور در آینده نزدیک قرار است تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد دولت باشند! آیا این خبر صحت دارد؟؟؟؟؟
آخرین اخبار