اجرای طرح تکثیر حیاط خلوتی بچه میگو در خانه‌های روستا‌های ساحلی

مدیرکل شیلات بوشهر با اشاره به ذخیره سازی میگو در استخر‌های پرورشی استان گفت: در راستای تامین بچه میگوی استخر‌های پرورشی، طرح تکثیر حیاط خلوتی بچه میگو در خانه‌های روستا‌های ساحلی استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح تکثیر حیاط خلوتی بچه میگو در خانه‌های روستا‌های ساحلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباسعلی زنده‌بودی در بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو است اظهار داشت: در این راستا پرورش ماهی در اراضی ساحلی و پرورش ماهی در قفس در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اجراء شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۵ هزار هکتار به امر پرورش میگو اختصاص یافته است گفت: اکنون ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی نقاط ساحلی در سایت ۱۰ گانه استان آغاز شده که تا پایان تیرماه ذخیره سازی ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از پیش بینی تولید ۱۷ هزار تن میگوی پرورشی در سایت‌های ۱۰ گاه پرورشی استان خبرداد و بیان کرد: برای ذخیره سازی بچه میگو ۱۲ مرکز تکثیر اقدام به تولید ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو کردند.

زنده‌بودی با اشاره به توسعه فعالیت پرورش میگو در منازل روستا‌های ساحلی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح جدید تکثیر حیاط خلوتی بچه میگو در خانه‌های روستا‌های ساحلی استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جدید تکثیر حیاط خلوتی بچه میگو در دست مطالعه است گفت: این طرح نه تنها کم هزینه است بلکه قابلیت اجرا درمناطق ساحلی و به عنوان شغل خانگی روستا‌های ساحلی دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به چگونگی اجرای طرح یاد شده در منازل روستایی پرداخت و تصریح کرد: در این طرح سه تا چهار استخر تکثیر در منزل ایجاد می‌شود و متقاضی مراحل تکامل و رشد بچه میگو را از ناپلی تا پست لارو، آماده و برای ذخیره سازی در استخر‌های پرورشی در اختیار پرورش دهندگان میگو قرار می‌دهند.

زنده‌بودی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح جدید تکثیر حیاط خلوتی بچه میگو، مجوز تکثیر فقط به فارغ التحصیلان شیلات با مدرک لیسانس واگذار می‌شود گفت: استان بوشهر به علت سابقه چندین ساله پرورش میگو متقاضیان بسیار زیادی در سطح کشور و استان دارد و به عنوان یکی از طرح‌های اشتغال‌زا، توجیه پذیر و درآمدزا از لحاظ اقتصادی سرمایه گذاران زیادی را جلب کرده است.

انتهای پیام/م

‌طرح تکثیر بچه میگو در روستاهای ساحلی استان بوشهر اجرا می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.