۱۵ هزار صیاد در استان بوشهر فعالیت می‌کنند

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار صیاد در استان گفت: این صیادان با استفاده از ۲هزار و ۱۰۰ فروند شناور سالانه حدود ۶۰ هزار تن انواع آبزیان از خلیج فارس و دریای عمان صید می‌کنند.

۱۵ هزار صیاد در استان بوشهر فعالیت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عباسعلی زنده‌بودی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صیادان بوشهری با تاکید بر اجرای طرح دریابست در خلیج فارس اظهار داشت: دریابست هر ساله در آستانه صید میگو در خلیج فارس با هدف حفظ و ایجاد فرصت برای بازسازی ذخایر دریایی و جلوگیری از تخلفات صیادی اجراء می‌شود.

وی مدیریت حفظ ذخایر خلیج فارس را اهداف اجرای طرح دریابست دانست و افزود: یکی از چالش‌های خلیج فارس و جامعه صیادی کاهش ذخایر آبزیان در این آبراه است که باید طرح‌های مختلف از جمله دریابست در حفظ و بازسازی ذخائر اجراء شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه روش صید میگو با استفاده از تورترال‌کف در خلیج فارس تخریب ذخائر در پی دارد گفت: صید میگو در اقتصاد صیادان بسیار موثر است، ولی به سبب اینکه به صورت تور ترال‌کف صید می‌شود منجر به تخریب زیستگاه‌ها و ذخائر دیگر آبزیان غیرهدف می‌شود.

زنده‌بودی از اجرای طرح دریابست در تمام دنیا خبرداد و بیان کرد: با توجه به تاثیر طرح دریابست در بازسازی گونه‌های مختلف آبزیان هیچ صیادی اجازه صید در بازه زمانی تعیین شده ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح دریابست در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر افزود:طرح دریابست قبل ازآغاز فصل صید میگو در خلیج فارس اجراء می‌شود و کنترل صید و حفظ ذخائر آبزیان با همکاری صیادان تمرین می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح دریابست در طول سال خاطر نشان کرد:با توجه به تاثیر طرح دریابست در بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس تلاش می‌شود این طرح در دیگر ایام سال که زمان تخم‌ریزی دیگر آبزیان است انجام شود.

زنده‌بودی به برخی نارضایتی‌های جامعه صیادی در اجرای طرح دریابست پرداخت و گفت: هرچند اجرای طرح دریابست نارضایتی‌های جامعه صیادی به دنبال داشته، ولی برای رونق صید و صیادی و ایجاد فرصتی برای بازسازی ذخایر چاره‌ای به غیراز اجرای آن وجود ندارد.

وی، با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار صیاد در استان تصریح کرد: این صیادان با استفاده از ۲ هزار و ۱۰۰ فروند شناور سالانه حدود ۶۰ هزار تن انواع آبزیان از خلیج فارس و دریای عمان صید می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرای طرح آبزی‌پروری در ساحل خلیج فارس بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: برای توسعه صنعت آبزی پروری ساحلی طرح پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس در ساحل استان اجرایی شده که نقش مهمی در تولید و اشتغال نواحی ساحلی استان دارد.

زنده‌بودی طرح‌های آبزی پروری دریایی شامل پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس و پرورش میگو در ساحل را از سیاست‌های شیلات دانست و تصریح کرد: مهمترین برنامه اداره کل شیلات مدیریت ذخایر و برداشت پایدار از خلیج فارس است که تنها راه رسیدن به این برنامه رونق صنعت آبزی پروری است.

انتهای پیام/م

انتهای پیام/م

صیادان بوشهری ۶۰ هزار تن انواع آبزیان صید می‌کنند

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.