در زمان دریابست منطقه جایگزینی برای فعالیت صیادان استان بوشهر شود

امام جمعه بوشهر طرح دریابست را طرحی علمی و ضروری دانست و گفت:باید شرایطی فراهم شود که در زمان دریابست در منطقه دیگری که امکان صید وجود دارد جایگزینی برای فعالیت صیادان استان بوشهر شود.

در زمان دریابست منطقه جایگزینی برای فعالیت صیادان استان بوشهر شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با مسئولان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه نعمت دریا در هندسه جغرافیای پیشرفت یک ظرفیت فوق العاده استراتژیک است اظهار داشت: اگر یک کشور دارای آب‌های غنی به ویژه بین المللی باشد قطعاً این کشور دارای ظرفیت‌های پیشرفت دانش بنیان و ثروت‌افزا است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کشور‌های بزرگ جهان از دیرباز به دنبال دست‌یابی به دریا‌های بزرگ بوده‌اند گفت: دریا و آبراه به عنوان یک مقوله استراتژیک محسوب می‌شود که متاسفانه در شمال و جنوب ایران در تولید ثروت، رشد نرخ توسعه و تولید ناخالص ملی خیلی کم از این نعمت استفاده می‌شود.

امام جمعه بوشهربا تاکید بر تدوین اقتصاد کرانه‌ای افزود: تاکنون در کشور طرح جامع برای مدیریت دریا پایه اقتصاد در جغرافیای کرانه‌ای تدوین نشده و مدیریت در حوزه اجرا نیز بر اساس این اندیشه صورت نگرفته به همین سبب باید در این رابطه تدبیر اساسی صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری دریا را منبع غنی رشد اقتصادی یک کشور عنوان و تاکید کرد: نگاه تمامی تئوریسن‌های پیشرفت بر این اندیشه استوار است که آینده جهان از آن کشوری است که مدیریت دریا‌ها را به دست گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مدیریت صحیح آبراه‌های ملی و بین المللی افزود: با تحقق این مهم قطعاً در عرصه‌های مختلف می‌توانیم یک اقتدار ملی و بین المللی برای خود ایجاد کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نگاه ما به دریا باید تغییر کند، افزود: دریا یک ظرفیت فوق العاده مهم است و باید به سمت استفاده اقتصاد استراتژیک از دریا برویم.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر حراست و حفاظت از دریا را یک ضرورت عنوان و خاطر نشان کرد: طرح دریابست یک مسئله علمی و ضروری است، اما باید شرایطی فراهم شود که در زمان دریابست در منطقه دیگری امکان صید وجود داشته باشد و جایگزینی برای صیادان استان بوشهر فراهم شود که این قشر زحمتکش و ضعیف بتوانند زندگی خود را مدیریت اقتصادی کنند.

امام جمعه بوشهر، صیادان را از شریف‌ترین اقشار جامعه دانست و گفت: این قشر از درآمد مالی بالایی برخوردار نیستند به همین سبب باید توجه ویژه‌ای به معیشت و بیمه، اعطاء زمین و تسهیلات بانکی برای بازسازی و نوسازی شناور‌های صیادی آن‌ها شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.