اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کرد

کشورهای اروپایی بار دیگر تحریم‌های ضدروسی را به بهانه عدم پایبندی مسکو به اجرای توافقنامه مینسک تمدید کردند.

اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را شش ماه دیگر تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی شورای اروپا، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را شش ماه دیگر تمدید کرد.

شورای اروپا روز پنج‌شنبه پنجم ژوئیه ۲۰۱۸ تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را که بخشهای مختلف اقتصاد این کشور را هدف گرفته‌اند، تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن ۱۳۹۷)  تمدید کرد.

در نشست روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ شورای اروپا،‌ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلامرکل،‌ صدراعظم آلمان از همه اعضا خواستند تا تحریم‌های روسیه را به علت عدم پایبندی این کشور به اجرای توافقنامه مینسک بار دیگر تمدید کنند.

این تحریم‌های ضدروسی که امروز تمدید شده‌اند بخشهای دفاعی، انرژی و مالی این کشور و همچنین کالاهای با مصرف دوگانه را هدف قرار می‌دهند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نخستین بار در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۴ و در پی همه‌پرسی الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه اعمال شدند و پس از آن تا به امروز در چند نوبت تمدید شده‌اند. اتحادیه اروپا به همراه آمریکا الحاق شبه‌جزیره کریمه را اقدامی غیرقانونی می‌دانند.

شبه جزیره کریمه سال 2014 طی یک همه پرسی قانونی پیوستن خود به خاک روسیه را اعلام کرد اما دولت مرکزی اوکراین و کشورهای غربی نتیجه این همه پرسی را نپذیرفتند.

پس از گفتگوهای طولانی بین رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه، طرح صلح پیشنهادی برای خاتمه بحران در اوکراین روز 11 فوریه سال 2015 (22 بهمن ماه 1393) در مینسک، پایتخت بلاروس، امضا شد.

بر طبق توافق 13 ماده‌ای مینسک، استقلال‌طلبان شرق اوکراین و نیروهای دولتی اوکراین نباید تا فاصله 25 کیلومتری خط مقدم از سلاح های خمپاره‌انداز و موشک انداز با کالیبر کمتر از صد میلی‌متر استفاده کنند تا حریمی عاری از تسلیحات به عرض 50 کیلومتر ایجاد شود.

انتهای پیام/

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار