فعالیت ۲۳۶ کتابخانه در برنامه‌های اوقات فراغت

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: ۲۳۶ کتابخانه باز و مخزن دار کانون‌های مساجد در خراسان شمالی در ایام اوقات فراغت میزبان نوجوانان و جوانان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: ٣٦٢ پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت تابستانی خود را با برگزاری مراسم افتتاحیه در نقاط مختلف استان آغاز کردند که از این تعداد ٢٣٦ باب کتابخانه با ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.
وی با بیان اینکه از میان آمار کتابخانه‌های ارائه شده تعداد ١٧٣ باب کتابخانه مخزن دار و ١٢٠باب نیز کتابخانه باز است.
شیرازیان از صدور مجوز فعالیت ١١ کتابخانه کانون از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت: ١١٦ کتابدار در این کتابخانه‌ها خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه می‌کنند تا ٢٦٣هزار و ٥١٥ جلد کتاب موجود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.
وی همچنین با بیان اینکه کتابخانه کانون‌های مساجد استان بر اساس شرایط تعیین شده از جمله امکانات و ظرفیت اجرایی فعالیت‌ها و ترسیم و اجرای برنامه‌های خلاقانه ، میزان فضا و مساحت کتابخانه ، تعداد اعضا و فهرست نویسی و تعداد کتاب‌ها درجه بندی از یک تا ٥ می‌شود، افزود: تعداد یک باب کتابخانه درجه یک، درجه دو به تعداد پنج باب، درجه سه به تعداد ٦ باب، ٢٣ کتابخانه درجه چهار و ١٣٨ باب کتابخانه درجه پنج درکانون‌های مساجد استان فعالیت می‌کند.
وی برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران کانون ها ، برگزاری مسابقات کتابخوانی ، برگزاری نمایشگاه کتاب و تلاش برای اختصاص اعتبار ویژه در خصوص خرید کتاب‌های مطلوب و افزایش منابع کتابخانه کانون‌های مساجد از نمایشگاه‌های کتاب استانی، راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان و کرامت زن را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این حوزه تاپایان سال جاری در استان برشمرد.
انتهای پیام / ب


فعالیت تابستانی ٣٦٢ پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.