کاهش 5 درصدی طلاق در استان اردبیل

مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری اردبیل از کاهش 5 درصدی آمار طلاق در استان اردبیل خبر داد.

فریبا محمدلو، مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از کاهش 5 درصدی در استان اردبیل خبر داد و افزود: این کاهش در سایه اقدامات صورت گرفته از جمله مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره 5 ساله اول ازدواج است.

وی از ارائه تسهیلات خوداشتغالی برای بانوان کارآفرین از طریق معرفی به بانک های عامل استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه توانمندسازی زنان نیازمند بانک اطلاعاتی از حوزه های فعالیت زنان بود که در این راستا بانک اطلاعاتی زنان استان تدوین شده است.

مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری اردبیل از فعالیت 4 کمیته تخصصی حقوقی، فرهنگی، اشتغال و کودکان در اداره کل زنان استانداری خبر داد و عنوان کرد: روند فعالیت زنان کارآفرین در استان شتاب گرفته که پس از شناسایی برای ارائه تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

محمدلو عنوان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان از برنامه های اولویت دار می باشد که در این راستا با همکاری ادارات مرتبط 250 کارگاه آموزشی برگزار گردیده که پیشگیری از در اولویت مباحث مطرح شده قرار دارد.

وی از ایجاد ستاد دیه بانوان برای حمایت از بانوان محکوم به جرایم مالی و غیر عمد برای اولین بار در سطح کشور خبر داد تصریح کرد: سال گذشته با حمایت خیرین 100 میلیون تومان برای آزاد سازی زنان مرتکب به جرایم مالی غیرعمد پرداخت گردید که حمایت زنان شاغل در دستگاه های اجرایی بخصوص در جامعه فرهنگیان چشمگیر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید حمایت از جامعه زنان را فقط به برنامه ها و دستورالعمل های سازمانی محدود کرد بلکه باید با نگاه انسانی در حد توان برای رفع مشکلات زنان تلاش نماییم.

انتهای پیام/ح

ارائه تسهیلات خوداشتغالی برای 350نفر از بانوان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.