سه کشته در درگیری‌های اخیر کشمیر

مردم کشمیر سه قربانی درگیری‌های اخیر میان تظاهر کنندگان کشمیری و نیرو‌های امنیتی هند را به خاک سپردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم کشمیر سه قربانی درگیری‌های اخیر میان تظاهر کنندگان کشمیری و نیرو‌های امنیتی هند را به خاک سپردند.

نیرو‌های هندی ۳ نفر از تظاهر کنندگان را در کشمیر تحت کنترل هند که به سوی آن‌ها سنگ پراکنی می‌کردند، با شلیک گلوله از پای در آوردند که در میان آن‌ها نوجوانی ۱۶ ساله نیز به چشم می‌خورد.

این تظاهرات در سالگرد کشته شدن یکی از سران معروف شورشیان کشمیر هند برگزار شده بود.

مقامات دولتی به خبرگزاری فرانسه گفته اند افزون بر فرد یاد شده، دو مرد ۲۰ و ۲۲ ساله نیز در این درگیری‌ها کشته شده اند.

مقامات پزشکی نیز گفته اند این ۳ نفر بر اثر برخورد گلوله به بیمارستان منتقل شده بودند که به محض رسیدن به بیمارستان براثر شدت جراحات وارده، جان باختند.

تظاهرات اعتراض آمیز و تقابل با نیرو‌های امنیتی همزمان با دومین سالگرد کشته شدن برهان وانی، جدایی طلب محبوب ۲۲ ساله کشمیری برگزار شده بود؛ کشته شدن وانی موجی از تظاهرات خشونت بار را در کشمیر تحت کنترل هند پدید آورد که به مرگ دست کم صد غیر نظامی انجامید که مرگبار‌ترین سال‌های دهه اخیر به شمار می‌آید. هزاران نفر دیگر نیز در درگیری با نیرو‌های امنیتی هند زخمی شده اند.

با پایان استعمار انگلیس در ۱۹۴۷، اسلام آباد و دهلی نو هر دو مدعی حاکمیت بر این منطقه بودند که کشمیر بین دو کشور تقسیم شد.

ماه گذشته رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی، خواهان تحقیقات درباره آزار‌هایی شد که نیرو‌های هندی مستقر در کشمیر مرتکب شده اند. هند چنین گزارش‌هایی را مردود شمرده است.

انتهای پیام/

درگیری‌ها در کشمیر جان سه نفر دیگر را گرفت

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار