اجرایی شدن ٣٦ برنامه ملی در خراسان رضوى

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:: خراسان رضوی ۲۰ برابر سایر استان‌ها حجم کاری دارد و در سال گذشته ۳۶ برنامه ملی اجرا کرد.

اجرایی شدن ٣٦ برنامه ملی در خراسان رضوىبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا کاظمی در اولین همایش هیئت اندیشه ورز افزود:برنامه ریزی‌های ستاد هیچ ارتباطی با نیاز معلمان ندارد.

وی در رابطه با اینکه بهترین سرمایه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش حوزه قرآن، عترت و نماز است، گفت:یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شکاف بین صف و ستاد است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ایجاد ارتباط با معلمان در کلاس درس بهترین روش برای شناخت نیاز و مشکلات آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

علیرضا کاظمی گفت: معلمان می‌توانند مسیر‌های اصلی برنامه ریزی را به ما نشان دهند و با توجه به فضای موجود در کشور ما به عنوان افسران جنگ نرم و سخت در فضای آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگینی داریم که در شرایط کنونی به دنبال راه حل‌های جدید هستیم و بازخورد فعالیت‌ها در مدارس برای ما اهمیت زیادی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی که در این همایش حضور داشت افزود: رویکرد سند تحول بنیادین کاملا فرهنگی و تربیتی است.

قاسمعلی خدابنده در ارتباط با اینکه از میان شش ساحت سند تحول بنیادین چهار ساحت اعم از تربیت اخلاقی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت زیباشناختی و تربیت اجتماعی و سیاسی دارای رویکرد کاملا فرهنگی هستند تصریح کرد: تنها دو ساحت آموزش فناوری و اقتصادی رویکرد غیر فرهنگی دارند و بنابراین وظیفه مربیان پرورشی در مدارس بسیار سنگین است و باید بیش از پیش به حوزه فرهنگ و تربیت در مدارس توجه شود.

وی گفت: مدارس باید تبدیل به کانون فرهنگی شوند و باید فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس اوج بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که با این اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی نظام تعلیم و تربیت از رخوت و رکود خارج می‌شود افزود: خوشبختانه رویکرد خوبی در حوزه فرهنگی آموزش و پرورش حاکم است و برای پیشبرد بیشتر اهداف باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها بهرمند شویم.


گفتنى است همایش هیئت اندیشه ورز از ١٧ تیرماه تا ٢٠ تیر ماه سال ٩٧ در مشهد برگزار می شود.
 

انتهای پیام//ا.آ
 


برگزاری اولین همایش هیئت اندیشه ورز در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.