با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛

۲۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت در خراسان رضوی افتتاح شد

همزمان با دومین روز هفته دوم تابستان ۲ هزار و ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان در خراسان رضوی با شعار"هر دانش آموز یک مهارت" افتتاح شد.

۲۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت در خراسان رضوی افتتاح شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستان ۱۳۹۷ مدارس این استان با اشاره به اهمیت بهره گیری از اوقات فراغت گفت: اگر از این اوقات به خوبی استفاده شود چه بسا بهتر از اوقات اشتغال در فرآیند تربیت به دلیل اختیاری بودن تاثیرگذار باشد.

قاسمعلی خدابنده، با بیان این که تربیت تعطیل بردار نیست، یاد آور شد: همه ما برای غنی شدن و نتیجه بخش بودن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان وظیفه و تکلیف داریم، زیرا اگرچه در تابستان مدارس تعطیل می‌شوند، اما هرگز نباید تعلیم و تربیت را تعطیل کنیم.

وی افزود: در همین راستا، کلاس‌های اوقات فراغت امسال با برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، تربیت بدنی و مهارت آموزی برنامه ریزی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ، روی آوردن دانش آموزان به قرآن و عترت را به عنوان مهم‌ترین خروجی کلاس‌های فرهنگی و هنری این ستاد دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز برای دانش آموزان و معلمان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان و خانواده‌ها می‌تواند نقشی موثری داشته باشد که بر این اساس کار‌های عمقی خوبی در آموزش و پرورش آغاز شده است.

خدابنده افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان پس از پایان کلاس‌های قرآن می‌توانند قرآن مجید را به صورت روخوانی قرائت کنند و امکان تکمیل آموزش‌ها را داشته باشند.

وی با اشاره با این که در طرح اوقات فراغت سال جاری بر مقوله ترویج سبک زندگی رضوی تاکید زیادی شده است، خاطرنشان کرد: در پایگاه‌های قرآن و عترت ویژه سیره رضوی که از ۳ پایگاه آغاز شده و اکنون به ۴۰ پایگاه در خراسان رضوی افزایش پیدا کرده است، دانش آموزان در بستر هنر و فرهنگ با سبک زندگی رضوی آشنا می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر تنوع بخشی و هم افزایی در راستای فعالیت‌های سالم در اوقات فراغت کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها و نیز تقویت روحیه شادی، نشاط و امید به آینده تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به این ایده آل باید همه دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

خدابنده با اشاره به آمار میزان تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در طرح‌های اوقات فراغت گفت: متاسفانه آموزش و پرورش با انجام طرح‌های تابستانی فقط ۳۰۰ هزار نفر را در این کلاس‌ها جذب کرده، در صورتی که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارند و بقیه از این امکانات محروم هستند.

وی  افزود: اگر با خوش بینی برای سایر دستگاه‌های فرهنگی و پرورشی استان حضور ۱۰۰ هزار نفری در برنامه هایشان را در نظر بگیریم باز هم ۸۰۰ هزار دانش آموز امکان حضور در برنامه‌ها و پایگاه‌های اوقات فراغت را ندارند که این امر می‌تواند به افزایش آسیب‌های اجتماعی و هدر رفت نیروی خلاق این قشر آینده ساز منجر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که فضای معنوی استان خراسان رضوی به واسطه وجود امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، محیط آموزشی و پایگاه‌های قرآن و عترت استان رامتبرک کرده است، گفت: بدین منظور باید تمامی آموزه‌های تربیتی و تحصیلی با همین جهت گیری در دستور کار قرار گیرد تا دانش آموزان استان خراسان به ویژه مشهد مقدس به طور ملموس با اسلام و قرآن انس گیرند.

در حاشیه این مراسم که در سالن موسسه رشد آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد برگزار شد، نمایشگاهی از توانمندی‌های دانش آموزان برتر رشته‌های مختلف برپا شده بود که مورد بازدید مسئولان و اصحاب رسانه قرار گرفت.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

آغاز فعالیت پایگاههای اوقات فراغت در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.