بازدید شهردار مشهد به همراه عضو هیات رئیسه شورای شهر از محله مهرگان

عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: در این بازدید که با حضور شهردار مشهد انجام شد، پیرامون حل مشکلات محله مهرگان گفتگو شد و به نتایجی رسیدیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، شهناز رمارم افزود : تقریبا همه‌ی مشکلات محله مهرگان شناسایی و مطرح شد و در این بازدید میدانی قرار شد جلسه‌ای اختصاصی با شهردار ، کمیته نظارتی و شهردار منطقه در دستور جلسات قرار گیرد و برای حل مشکلات تصمیم‌گیری شود .

وی با اشاره به مشکل اجرایی مسکن مهر این منطقه ادامه داد : از ۴ فاز مسکن مهر اجرایی توسط مسکن و شهرسازی ، ۲ فاز اجرا شده است که هیچ زیر ساختی ندارند و منازل بدون مولفه‌های شهری از قبیل پیاده رو سازی، فضای سبز، جمع آوری آب‌های سطحی تحویل داده شده است؛ لذا قرار شد جلسه‌ای با مسکن و شهرسازی گذاشته شود و برای حل این مسئله به توافقاتی برسیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با اشاره به فاصله‌ی زیادی که این منطقه با شهر مشهد دارد، گفت: روستا‌های اطراف این منطقه، با پرداخت مبالغی به دهیاری، مجوز‌های مربوطه برای ساخت بنا می‌گیرند، ولی روستا‌هایی که به بافت منتصب شهری اضافه شده اند، باید مبالغ ورود به محدوده، اضافه بنا و مصارف تجاری را به نظام مهندسی پرداخت کنند.

رمارم افزود: افزودن ناحیه مهرگان به شهر مشهد، مشکلات اجتماعی، شهرسازی و فرهنگی به وجود آورده که برای حل آن‌ها باید جلساتی با شهرداری و دستگاه‌های مرتبط گذاشته شود و همه پای کار آیند چرا که شهرداری به تنهایی از پس این مشکلات بر نمی‌آید.

وی گفت: سرانه‌ی فضای سبز در منطقه ۳ حدود سه و نیم متر مربع و در منطقه‌ی مهرگان کم‌تر از یک متر مربع است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد ادامه داد : سال گذشته دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان برای آسفالت ، پیاده‌روسازی و فضاسازی‌های شهری این منطقه هزینه کردیم و امیدواریم بتوانیم در جلساتی با طرح مشکلات این منطقه، به آبادانی هر چه بیش‌تر آن کمک کنیم.

انتهای پیام// م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.