امیرباقری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بورس در هفته‌ای که گذشت پر رونق بود

تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: در هفته‌ای که گذشت بازار عمدتا شاهد شناسایی سود تعداد زیادی از معامله‌گران و فشار بر قیمت‌ها بود.

امیرعلی امیرباقری تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار سهام طی هفته گذشته اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت بازار عمدتا شاهد شناسایی سود تعداد زیادی از معامله‌گران و فشار بر قیمت‌ها بود. رفته رفته از حجم اخبار بد در حوزه سیاست و اقتصاد کاسته شده و با راه‌اندازی بازار ثانویه ارزی و نیز اعلام تعهد بانک مرکزی مبنی بر تحویل سکه‌های پیش فروش شده، التهابات بازار‌های موازی کاسته شد. از منظر تکنیکی با توجه به ورود قیمت ارز آزاد به محدوده اشباع و نیز واگرایی‌های مشهود انتظار اصلاح قیمت ارز بالاخص یورو در روز‌های آتی وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۳۹۷/۴/۱۶ در بازار بورس تعداد ۹۱۰ میلیون برگه سهام به ارزش ۱۹۳۱ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت. فرابورس نیز میزبان معامله ۵۲۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۹۴۰ میلیارد ریال بود. در اولین روز معاملاتی هفته کلیه شاخص‌ها روندی کاهشی را تجربه کردند. شاخص کل با افت ۱.۳ درصدی به سطح ۱۱۱۰۵۲ واحد بازگشت. شاخص ۳۰ شرکت بزرگ نیز با افت ۱.۵ درصدی به سطح ۵۴۴۷ واحد رسید. آیفکس نیز با کاهش ۶۷ نقطه پایه به سطح ۱۲۴۴ بازگشت. نماد‌های فارس، فولاد و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل نهادند. فولاد، کگل و کاوه در صدر ارزش ریالی معاملات قرار گرفتند.

امیرباقری تصریح کرد: روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۴/۱۷ در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۶۹۲ و ۳۵۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵۶۸ و ۲۹۵۰ میلیارد ریال مورد معامله واقع شد. تمام شاخص‌های بازار بدون تغییر محسوسی نسبت به روز قبل سطوح خود راحفظ کردند. شاخص کل با کاهش اندک در سطح ۱۱۰۸۵۱ پایدار ماند. آیفکس با کاهش ۴۰ نقطه پایه به سطح ۱۲۴۰ واحد رسید. نماد‌های فارس بیشترین تأثیر مثبت و کگل بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص نهادند. فولاد، فارس و کاوه در صدر ارزش ریالی معاملات قرار گرفتند.

این تحلیل گر بازار سرمایه بیان کرد: روز سه شنبه ۱۳۹۷/۴/۱۹ در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۱۲۹۵ و ۶۱۵ میلیون برگه اوراق به ارزش ۱۵۷۴ و ۲۶۵۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. شاخص کل به سطح ۱۱۰۸۴۹ واحد رسید. کلیه شاخص‌ها در این روز روندی خنثی را تجربه کردند. در این روز معاملات بازار ثانویه ارزی راه اندازی شد. بازاری که لزوم وجود آن از مدت‌ها پیش احساس میشد و گسترش و تعریف ابزار‌های مالی نوین بر بستر آن یکی از ارکان توسعه نظام ارزی کشور بشمار می‌رود. نماد‌های فولاد و فارس در صدر ارزش ریالی معاملات قرار گرفتند.

امیرباقری در پایان گفت: روز چهارشنبه ۱۳۹۷/۴/۲۰ در بازار بورس تعداد ۸۲۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۸۹۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. شاخص کل با ریزش ۱۳۴۴ واحدی به سطح ۱۰۹۵۰۵ واحد بازگشت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۱۹۶ واحدی روبرو شد و به سطح ۱۸۳۳۲ واحد بازگشت. نماد‌های فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص نهادند. فولاد، فارس و فاسمین بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند. در بازار فرابورس نیز تعداد ۵۴۷ میلیون برگه اوراق به ارزش ۲۶۵۴ میلیارد ریال معامله شد. آیفکس با ۱۲ واحد کاهش به رقم ۱۲۲۵ واحد رسید. هرمز، زاگرس و ذوب بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. عمده ارزش ریالی معاملات در اختیار اوراق تامین مالی قرار گرفت.

انتهای پیام/

بورس در هفته ای که گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار