تسریع در اجرای طرح‌های بافت‌های فرسوده استان بوشهر

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های بافت‌های فرسوده استان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی را به احیاء و عمران بافت‌های ناکارآمد و فرسوده استان تخصیص دهند.

تسریع در اجرای طرح‌های بافت‌های فرسوده استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد استان بوشهر با اشاره به اجرای عملیات ساخت واحد‌های مسکونی در بافت تاریخی و فرسوده بود اظهار داشت: ۵۰ واحد مسکونی با هدف بازآفرینی و احیا بافت تاریخی در شهر بوشهر اجرایی شده که لازم است در تسریع اجرای این طرح تلاش شود.

وی، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی مختص احیاء بافت‌های فرسوده است گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی را به احیاء و عمران بافت‌های ناکارآمد و فرسوده استان تخصیص دهند.

وی تاکید کرد: برای احیا بافت‌های فرسوده و ساخت مسکن در این بافت‌ها تسهیلات ویژه مصوب و تخصیص یافته است که باید در تسریع این طرح تلاش شود.

استاندار بوشهر تخفیف عوارض شهرداری برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده را از اقدامات دیگر دانست و تصریح کرد: بافت تاریخی و فرسوده بوشهر به عنوان هویت این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید برای توسعه زیرساخت‌های آن از جمله اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب با مشارکت دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم انجام شود.

گراوند با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: سند بازآفرینی محلات مختلف بافت فرسوده تدوین و بر اساس آن در یک برنامه زمان‌بندی طرح‌های مورد نظر اجرایی و عملیاتی شود.

وی، با تاکید بر تاسیس واحد آتش نشانی در محلات جنوبی شهر بوشهر و راه‌اندازی مرکز مقابله با پرتو‌های هسته‌ای خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح احیا و بازآفرینی محلات و بافت فرسوده باید به صورت جهادی در راستای آرامش و آسایش مردم اقدام کرد.

انتهای پیام/م

۳۰ درصد اعتبارات عمرانی استان برای احیای بافت‌های فرسوده هزینه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.